پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه خوهران

حوزه/ معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور در جمع بانوان حوزوی یزد گفت: شما دست اندرکاران تمدن سازی نوین اسلامی هستید و تمدن اسلامی به برکت تلاش های پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و مجاهدت های فاطمه زهرا(س)منعقد شد و امروز رسالت حضرت فاطمه(س) برعهده شماست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد واحدی، معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور در جمع مدیران، معاونان، اساتید و هیئت امنای حوزه علمیه خواهران استان یزد، بر حضورحداکثری حوزویان همگام با دیگر اقشار جامعه در انتخابات و پای صندوق های رأی تأکید کرد.

وی، اهمیت وجود مدارس علمیه خواهران در کشور را یادآور شد و افزود: حوزه علمیه خواهران باید بتواند جامعه مطلوب دینی برتر باشد و در چنین جامعه ای، منکر نیست و معروفی روی زمین نمی ماند که بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: ما باید به سمت جامعه برتر دینی حرکت کنیم تا بتوانیم در جنگ نابرابر و ناتوی فرهنگی، طلبه های خود را از آسیب مصون بداریم.

هیئت امنا در جذب کمک خیرین فعال تر شوند

حجت الاسلام و المسلمین واحدی با یاداوری پیشرفت های حوزه های علمیه خواهران در سطح کشور از نظر کمی و کیفی، گفت: گرچه برخی بودجه های عمرانی تأمین می شود ولی بودجه های برنامه ای به صورت تنها مساعدت و یا حمایتی است که با هدایت خیرین در این زمینه و به همت هیئت امنا فعال تر می شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم با هدایت فرزندان خود به سمت تحصیل در حوزه های علمیه، به پیشرفت حوزه علمیه کمک کرده اند و هر زمان احساس کنند حوزه از نظر مادی دچار مشکل است همچون دیگر عرصه های انقلاب اسلامی از جمله هشت سال دفاع مقدس و... کمک خواهند کرد.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور، بانوان طلبه را از عناصر مهم در تمدن سازی اسلام دانست و افزود: اگر علمای دینی نبودند، اسلام پیامبر(ص) از بین می رفت و همه مرتد می شدند.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی تصریح کرد: این عالمان دینی هستند که بندهای قلوب شیعیان را به دست می گیرند و بهترین شیوه مدیریت در اسلام به دست گرفتن قلوب برای هدایت انسان هاست.

دانش و باور خود را برای مدیریت قلوب افزایش دهیم

وی ابراز کرد: باید دانش مورد نیاز را بیاموزیم و شخصیت سازی را  از خود آغاز کنیم تا بتوانیم مدیریت قلوب را با دانش، باور و رفتار خود انجام دهیم و اگر ما خود را در اختیار خداوند قرار دهیم خداوند در تربیت انسان ها ما را یاری می کند.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: اگر مدیران حوزه خواهران خوب عمل کنند، فرزندان ملت می توانند استعدادهای خود را در راه تمدن سازی به فعل برسانند و حضرت ولی عصر(عج) شاد می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی تأکید کرد: یکی از اهداف ما باید ساختن حوزه تمدن ساز و پاسخگو در تراز انقلاب اسلامی و پیشرو باشد.

وی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تشیّع در جهان شناخته شده نبود، ولی امروز شیعه دردنیا مطالعه می شود و رشته شیعه شناسی در برخی دانشگاه های معتبر دینا ایجاد شده است.

*دشمن به دنبال حذف الگوهای شیعه در جهان است

معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: دشمنان با شناخت شیعه به دنبال راهکارهایی برای حذف شیعه و حذف الگوهای شیعه در جهان هستند زیرا ما به عنوان یک مؤلفه اثر گذار در معادلات دنیا هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی اذعان کرد: دشمنان اسلام با صرف میلیاردها دلار در زمینه شیعه هراسی و اسلام هراسی گام بر می دارد ولی به برکت خون شهدا اسلام توسعه می یابد.

وی تأکید کرد: باید مطابق زمان امروز و مطابق تراز انقلاب اسلامی طلبه تربیت شود و ما امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی قرار گرفته ایم و ما حوزویان باید دانش و مهارت لازم برای گذراندن پیچ تاریخی را داشته باشیم.

بانوان طلبه را در تراز حضرت زهرا(س) تربیت کنیم

معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم طلاب را در تراز حضرت فاطمه زهرا(س) و الگوی عصر حاضر تربیت کنیم و به افق ۲۰ سال آینده بنگریم و باید پیشبینی های لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی خواستار شد: بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب باید با فکر و اندیشه برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم در همه زمینه های تمدن سازی پایه های اقتدار تمدن اسلامی را در کشور مقتدرتر و در دنیا استوارتر کنیم تا در افق آینده بهتر از حالا باشیم.

وی در زمینه آسیب شناسی، برنامه ریزی و مدیریت صحیح در حوزه های علمیه خواهران تأکید کرد و گفت: دنیا در حال تحول و دشمن در حال حرکت است و اگر ما به خواب رویم دشمن سنگرهای ما را فتح می کند.

حوزه علمیه خواهران در تمدن سازی اسلامی نقش دارد

معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور بار دیگر نقش تمدن ساز بودن حوزه های علمیه خواهران را یادآور شد و افزود: شما دست اندرکاران تمدن سازی نوین اسلامی هستید و تمدن اسلامی به برکت  تلاش های پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و مجاهدت های فاطمه زهرا(س)منعقد شد و امروز رسالت حضرت فاطمه(س) برعهده شماست.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی تصریح کرد: به اندازه ای که دانش دین را آموخته اید از پیامبر(س) و علی(ع) و فاطمه(س) ارث برده  اید و در تمدن سازی باید از این ارث استفاده کنیم که « العلماء ورثة الانبیاء».

وی تأکید کرد: ارث پیامبر برای ما تمدن سازی و انسان سازی است که اگر بخواهیم در این زمینه نقش خود را ایفا کنیم باید اهدافمان مشخص باشد و اگر آگاهی و شناخت به اهداف نباشد کارهای بزرگ صورت نمی گیرد.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور با قدردانی از تلاش های خدمتگزاران در حوزه های علمیه خواهران اظهارکرد: یکی از اهداف کلیدی ما به فعل ساختن استعدادهای افراد تا قله های ممکن هر یک از آنان در مؤلفه های تربیت است و از مدیر گرفته تا استاد باید هر طلبه را بنا به استعداد او به قله رساند و هر خواهری که وارد حوزه علمیه خواهران می شود باید تمام استعداد او برای بالفعل شدن شناسایی شود.

وی گفت: برخی از استعدادهای خود و استعدادهای معنوی خود خبر ندارند و وظیفه ما این است که بانوان طلبه را تا ساحل نجات تعلق اکید به حضرت زهرا(س)برسانیم تا ارکان تمدن نوین اسلامی را تقویت کنیم و خدمتی شایسته را به حضرت زهرا(س)تقدیم کنیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha