سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ مبلغ حوزه گفت:زنان در تحقق سبک زندگی اسلامی نقش مهمی در جامعه به عهده دارند و با پیاده کردن سبک زندگی اسلامی بیشتر از گذشته موجب استحکام بنیان خانواده شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم کریمی در باب منزلت زن و خانواده در جمع طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) سقز و جمعی از بانوان شهر گفت: حضرت زهرا(سلام اله علیها) جلوه ای کامل از تمام کمالاتی است که یک زن در طول حیات خود ممکن است با تمسک به آن کامل شود.

وی تصریح کرد: به فرموده امام خمینی(ره) مقام ابعادی که برای یک زن و انسان کامل متصور است، در فاطمه زهرا(سلام الله علیها) جلوه گر می باشد.

کریمی با اشاره به بخشی از سیره اخلاقی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) که قابلیت الگوبرداری دارد، عنوان داشت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) در قناعت، سادگی و شکرگزاری با وجود اینکه دختر بزرگترین رهبر جهان اسلام بود، اما هیچگاه از این موقعیت بهره برداری مادی نکرد.

وی به مهمترین راز موفقیت در همسرداری حضرت زهرا(سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: اگر میان زن و شوهر یا یکی از آنان فداکاری، عفو و گذشت وجود داشته باشد، مطمئنا کار به مشاجره و تنش های خانوادگی کشیده نخواهد شد.

مبلغ حوزه در ادامه بر نقش زن در خانواده جهت پیاده کردن سبک زندگی ایرانی و دینی و همچنین قوام و تداوم خانواده اشاره کرد و افزود: بدون تردید زن دارای نقش اساسی در خانواده است، همچنین زن در محیط خانواده دومین عرصه رشد و بهره وری زندگی را طی می کند و چنین نیست که او اسباب کمال دیگری شود.

وی با اشاره به نقش زن در اداره امور منزل تصریح کرد: اگر چه از نظر حقوقی تکلیفی در این زمینه متوجه زن نیست ولی فضای عشق، صفا و محبت خانواده اقتضا می کند که زنان همدوش مردان برای ایجاد رفاه و آسایش خانواده تلاش کنند و با حسن سلیقه که برخاسته از روحیه مهربان و هنرمند آنان است، کانونی آراسته برای پرورش نسل آینده فراهم سازند.

خانم کریمی گفت:  زنان در تحقق سبک زندگی اسلامی نقش مهمی در جامعه به عهده دارند زیرا با پیاده کردن ارزش های اعتقادی و معنوی در خانواده موجب ایجاد سبک زندگی اسلامی شوند. 

وی ادامه داد: زنان باید با پیاده کردن سبک زندگی اسلامی بیش از گذشته موجب استحکام بنیان خانوده شوند زیرا امروز دشمنان دین اسلام با بکارگیری تمام ابزارها در صدد سست کردن بنیان خانواده هستند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha