پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست علمای مقاومت

حوزه/ اتحادیه جهانی علمای مقاومت نشستی را با عنوان "وحدت وحاکمیت عراق، موجب پیروزی فلسطین و امت است" برگزار کرد که موضع گیری ها در آن بر مخالفت با معامله قرن و تلاش برای اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه تأکید داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اتحادیه جهانی علمای مقاومت نشستی را با عنوان "وحدت وحاکمیت عراق، موجب پیروزی فلسطین و امت است" برگزار کرد که موضع گیری ها در آن بر مخالفت با معامله قرن و تلاش برای اخراج نیرو های آمریکایی از منطقه تأکید داشت.

نشست علمایی اتحادیه جهانی علمای مقاومت امروز شنبه در بغداد پایتخت عراق، کار خود را با مخالفت با معامله قرن آغاز کرد.

نماینده ولی فقیه در عراق: فلسطین نماد حق و مظلومیت است

آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: باید همیشه نسبت به دشمن هوشیار و آگاه باشیم و در مقابل ظلم و طاغوت بایستیم.

وی افزود: فلسطین نماد حق و مظلومیت، یکی از مسائل اساسی و محور وحدت ما در مقابله با دشمن است.

رئیس دیوان وقف سنی عراق:معامله قرن باید سرنگون شود

شیخ عبد اللطیف الهمیم رئیس دیوان وقف سنی عراق با بیان اینکه شهر قدس شریف، نماد هویت و اعتقادات است و نباید به آن تعرض شود، خواستار سرنگونی معامله قرن شد.

شیخ الهمیم در نشست علمای مقاومت در بغداد گفت:  قدس نامد اعتقادات و هویت و از تمامی شهر ها از جایگاه بزرگتری برخوردار است.

وی بر نابودی تمامی توافق نامه ها، پیمان نامه های جنایتکارانه و نقشه های سازشکارانه و دروغین از بیانیه بالفور تا معامله قرن تأکید کرد.

رئیس دیوان وقف سنی عراق افزود: شیعه و سنی دو بال اسلام هستند و هیچ وقت با درگیری نفوذ یا درگیری تمدن یا فرهنگ های متضاد رو به رو نشدند.

شیخ الهمیم تأکید کرد: شیعه و سنی، تمدنی اسلامی و انسانی واحدی را تشکیل می دهند.

سفیر فلسطین: معامله قرن هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود

احمد عقل سفیر فلسطین در عراق نیز در این نشست به سخنرانی پرداخت و با تأکید بر اینکه فلسطین و قدس در طول تاریخ ۴ بار توسط عراقی ها آزاد شد، افزود: معامله قرن ترامپ و نتانیاهو هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود.

همزمان با این شست مردم غزه در تجمعی بنا به درخواست کمیته عالی راهپیمایی های بازگشت بر تمسک خود به اصول و مقدسات تأکید کرده و خواستار تحقق وحدت ملّی و پایبندی به مقاومت و سلاح آن شدند.

صد ها نفر با مشارکت در این تجمع خواستار راه اندازی جنبش عربی و اسلامی در حمایت از موضع گیری فلسطین به ویژه در سایه رشد یوهدی سازی مقدسات اسلامی شدند و بر تمسمک خود به مقاومت به عنوان تنها راه برای شکست معامله قرن تأکید کردند.

همچنین ائتلاف ملی مقابله با معامله قرن تجمعی اعتراض آمیز در مقابل سفارت آمریکا در عمان پایتخت اردن برگزار کرد و معترضان از کشور های عربی خواستند تمامی توافق نامه های صلح با رژیم اسرائیل را لغو کرده و برای مقابله با معامله قرن متحد شوند.

تظاهرات کنندگان خواستار وحدت کلمه ملت و مسئولین اردن در قبال فلسطین و مسئله آن شدند و تأکید کردند: تا زمانی که ملت هایی هستند که از فلسطین دفاع کنند و تسلیم نشوند، مسئله فلسطین حذف نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha