پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد: اقتصاد مقاومتی اگر بخواهد به عنوان یک هدف برای مردم مورد توجه قرار گیرد باید تنها از نظر فرهنگی مورد توجه فعالان این عرصه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  در نشست کارگروه فرهنگی اقتصاد مقاومتی که در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی مانند بسیاری از حوزه های دیگر مسأله فرهنگ و الزامات فرهنگی حرف اول را میزند. همان طور که در حوزه آسیب های اجتماعی نیز با وجود این که ظاهرا آسیب اجتماعی است اما در واقع یک بحث فرهنگی است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اگر بخواهد به عنوان یک هدف برای مردم مورد توجه قرار گیرد باید تنها از نظر فرهنگی مورد توجه فعالان این عرصه قرار گیرد. از همین رو ما به عنوان یک مجموعه فرهنگی، تبلیغی و ترویجی در خدمت شما خواهیم بود و ظرفیت های خود را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا این امر محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سعی ما بر این بوده که به صورت های مختلف بحث اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک محتوای تبلیغی و آموزشی در اختیار مبلغان قرار دهیم و استقبال خوبی هم از این موضوعات شده است. حتی در نشست های پیش از اعزام محرم و ماه رمضان نیز از اساتید صاحب نام در این حوزه استفاده کرده ایم و فایل صوتی آن را در اختیار مبلغان سراسر کشور قرار داده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد تدوین درسنامه اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و اظهار داشت: یکی از ظرفیت های قابل توجه ما در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، ظرفیت آموزشی است. می توانیم دوره ای تحت عنوان تربیت مربی اقتصاد مقاومتی تعریف و طراحی کنیم که مبلغان با همه مفاهیم مرتبط در اقتصاد مقاومتی آشنا شوند.

وی با اشاره به سایر ظرفیت های این معاونت گفت: ظرفیت نشست های پیش از اعزام های تبلیغی ظرفیت بسیار مناسبی برای ارائه محتوای اقتصاد مقاومتی است. همچنین مرکز آموزش های کاربردی بسیاری از دوره های خود را به صورت آنلاین برای مبلغان سراسر کشور برگزار می کند و این نیز یک ظرفیت قابل استفاده است. مکتوبات علمی و مستندی که در حوزه اقتصاد مقاومتی در قالب مقاله تألیف می شود را می توان در ره توشه راهیان نور که قبل از اعزام های تبلیغی در اختیار مبلغان قرار میگیرد جا داد که به عنوان یک محتوای تبلیغی در سراسر کشور مورد استفاده واقع شود.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha