چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام خلج

حوزه/ حجت الاسلام خلج گفت: کرسی‌های مجلس شورای اسلامی در حقیقت امانتی در دستان نمایندگان راه‌یافته به این مجلس است و نمایندگان منتخب باید امانت‌دار خوبی باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام خلج در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضزت معصومه(س)، گفت: طبق روایات اگر کسی به جایگاه ایمان برسد، رستگار خواهد شد، چراکه ایمان اتصال قلبی و ارتباط معنوی میان انسان و خداوند است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های انسان‌های با ایمان وفای به عهد و ادای امانت است. بر این اساس، میزان دین‌داری افراد نباید با نماز و روزه و… سنجیده شود، بلکه ملاک، صداقت، وفای به عهد و امانت‌داری است.
سخنران حرم بانوی کرامت با بیان این که صداقت در گفتار، رفتار، کردار و افکار می‌تواند میزان و ملاک دین‌داری افراد باشد، تأکید کرد: جامعه امروز به‌شدت به این فضایل اخلاقی نیاز دارد و باید این فضائل اخلاقی در متن جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام  خلج یادآور شد: امانت‌هایی که در دستان انسان‌ها می‌باشد، یا مادی هستند یا معنوی که از هر دو باید به‌درستی امانت‌داری شود.

وی اظهار داشت: تمامی اعضا و جوارح، اولاد، همسر و… امانت الهی هستند و باید به‌درستی از آن محافظت شود، چراکه فرزندان باید با معارف اهل‌بیت(ع) آشنا و با قرآن کریم انس داشته باشند و این وظیفه والدین در قبال این امانات الهی است.

حجت‌الاسلام خلج در ادامه گفت: امانت‌داری باعث وسعت رزق و روزی و سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود و می‌تواند نجات‌بخش انسان در مراحل سخت زندگی و زمان حساب‌وکتاب قیامت باشد.

وی افزود: صندلی‌های مجلس شورای اسلامی در حقیقت امانتی در دستان نمایندگان راه‌یافته به این مجلس است و نمایندگان منتخب باید امانت‌دار خوبی باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از امانتهای بزرگ الهی است که باید امت اسلامی به‌خوبی از آن محافظت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نماینده‌ای امانت الهی را پاسداری نکند رستگار نخواهد شد و باید تمام توان خود را صرف مشکلات مردم و مملکت نماید.

حجت‌الاسلام خلج اظهار داشت: امانت‌های معنوی بسیار مهم هستند، مثل محبت به خداوند و اهل‌بیت(ع) که هرکسی لایق داشتن آن‌ها نیست. باید نعمت و امانت مسلمان بودن، شیعه بودن، محب اهل‌بیت(ع) بودن را به‌درستی ادا نماییم، چراکه این نعمات مخصوص بندگان خاص خداوند است.

وی یادآور شد: زندگی در آخرالزمان آمیخته با سختی‌هاست، اما هرکسی در این زمان پیرو اهل‌بیت(ع) باشد بهترین مخلوقات خداوند خواهد بود. این افراد بااینکه امام معصوم را رؤیت نکردند، اما پیرو آنها شده اند و نعمت و امانت مهم الهی یعنی نعمت ولایت را در دل نهادینه نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha