جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کوثر اصفهان

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «معیّت با اهل بیت(ع)» در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران کوثر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسین مرتضوی پناه، در نشست اخلاقی با موضوع «معیت با اهل بیت(ع)»، در مدرسه علمیه خواهران کوثر اصفهان با استناد به روایات متعدد، گفت: در لسان روایات یک جزء حسن خلق رزق حلال است و حسن خلق شامل خوش رویی، خوش گویی و خوش خویی است. «إنّک لعلی خلق عظیم» پس هر چه خلق انسان نیکوتر باشد شباهت بیشتری به ائمه پیدا می کند.

وی با استناد به آیه ۳۰ سوره نور بحث نگاه را مورد بررسی قرار داد و ادامه داد:  این سوره در حقیقت سوره عفت، پاکدامنی و پاکسازی از انحرافات جنسی است، و بحث‌های مختلف آن از این نظر انسجام روشنی دارد، آیات مورد بحث که احکام نگاه کردن و چشم‏ چرانی و حجاب را بیان می‏ کند و این خود یکی از خصوصیات بارز اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام مرتضوی پناه افزود: یکی از خصلت دنیویِ که باعث معیت با ائمه(ع) می شود سخاوت است، کسی که سخی است از بخشش رنج نمی برد و امکاناتی که خدا به او داده است به آسانی می بخشد و لذت می برد که آن را در راه خدا خرج کرده است.

وی، صدقه، دعا کردن،  سخاوتمندی و حسن الخلق را دری از درهای بهشت دانست و ادامه داد: یکی از وظایف ما نسبت به اهل بیت(ع)، این است که دل های مردم را به ائمه نزدیک کنیم و محبت ایشان را در دل مردم  با بیان سخنان، معرفی سیره و رفتارشان افزایش دهیم و آنچه باعث معیت و نزدیک شدن آنها به ائمه می شود را با بیان آیات و روایات برای آنها متذکر شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha