جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در شرایطی که توجه به سمت اسلام و اسلام‌گرایی و آرمان‌های اسلام در دنیا افزایش یافته، اتاق فکر دشمن به فکر افتاده که با تشکیل و تقویت گروه‌های تروریستی به اسلام هراسی در دنیا دامن بزند تا جهانیان از اسلام رویگردان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، به تبیین رسالت طلاب و روحانیان در راستای ترویج و گسترش سبک زندگی اسلامی و دینی پرداخت.

وی اظهار کرد: باید ملزومات جامعه دینی و ظرفیت‌های موجود در آن به‌خوبی برای مردم تبیین شود؛ از جمله ایمان و اعتقاد اصیل، زیرا روح کلام رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این است که ما با غرب وجه تمایز داریم، به‌ گونه‌ای که وقتی ما شعار «نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی» سر می‌دهیم درواقع با این شعار گفتمان اصیل اسلامی در مقابل گفتمان غرب قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: خروجی و بروز این تقابل را می‌توانید در همایش اربعین حسینی ببینید که از اقصی نقاط دنیا جمعیت به سمت اربعین سرازیر می‌شود، از این‌ رو باید گفت ما در بحث سبک زندگی اسلامی دست‌مایه و سرمایه ذی‌قیمتی داریم.

وی تصریح کرد: در این راستا ما یک پشتوانه قوی از وحی و روایات دینی داریم که دشمنان از آن بی‌بهره‌اند؛ دشمنان ما ایمان ندارند و چون اعتقاد ندارند که خداوند تبارک‌وتعالی امور را سامان می‌دهد نمی‌توانند به سرمنزل غایی برسند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در شرایطی که توجه به سمت اسلام و اسلام‌گرایی و آرمان‌های اسلام در دنیا افزایش یافته، اتاق فکر دشمن به فکر افتاده که با تشکیل و تقویت گروه‌ها تروریستی به اسلام هراسی در دنیا دامن بزند تا جهانیان از اسلام روی‌گردان شوند.

وی گفت: در واقع به دلیل اینکه گرایش به سمت اسلام زیاد است، اتاق فکر دشمن برنامه‌ای طراحی می‌کند که اسلام هراسی را ترویج کند، ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود همه به ویژه نخبگان، طلاب و روحانیان کتاب دشمن‌شناسی از منظر مقام معظم رهبری که کتاب بسیار پرمحتوایی است را مطالعه کنند تا بتوانند ضمن شناسایی این‌گونه برنامه‌های دشمن، اقدامات مقابله‌ای را انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در بیانات رهبری آیات قرآن به صورت ویژه به‌کارگیری شده و معظم له به‌خوبی شرح داده‌اند که اگر قرار شود ما یک زندگی روبه‌پیشرفت داشته باشیم و موانع را از سر راه خود برداریم باید چگونه عمل کنیم، ازاین‌رو انتظار می‌رود طلاب و روحانیان اهتمام ویژه‌ای به مطالعه و بکارگیری توصیه‌ها و تأکیدات معظم له داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha