جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفی خانی

حوزه/ مسئول امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: محتکران و گران فروشان ماسک و لوازم ضد عفونی کننده، در واقع کاری را می کنند که شیطان بزرگ با ملت ایران می کند.

حجت الاسلام علائ الدین صفی خانی از جانبازان دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به شرایط سخت جنگ تحمیلی، گفت: در دوران دفاع مقدس برای آمادگی رزمندگان جهت مواجهه با حملات شیمیایی رژیم بعث، آموزش های سختی می دادند، گاهی در هوای گرم جنوب با زدن ماسک ضد شیمیایی حدود ۱۲ کیلومتر را با سرعت می دویدیم و عرق رزمندگان از زیر چانه شان، مثل باران متصل سرازیر می شد. اما همین رزمنده های شجاع و دلاور در حملات شیمیایی رژیم بعث با دیدن فردی که ماسک نداشت با از خود گذشتگی و ایثار ماسک خود را به آنها تقدیم می کردند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین افزود: در حال حاضر آمریکای جنایتکار به ناحق مردم کشور ما را تحریم کرده و  بیماران را حتی از ضروری ترین نیازهایشان همچون دارو، محروم کرده اند.

وی ادامه داد: آنهایی که در شرایط فعلی که بیماری ویروسی شیوع یافته، وسائلی مثل ماسک و مواد ضد عفونی را احتکار می کنند یا به قیمت بسیار بالایی می فروشند، در واقع کاری را می کنند که شیطان بزرگ با تحریم علیه ما می کند، در واقع  فرقی میان احتکار و گرانفروشی ماسک و مواد ضد عفونی و تحریم دارو  نیست.

این جانباز دوران دفاع مقدس خطاب به مردم با فرهنگ و متدین ایران، گفت: بیایید به آیه قرآن کریم که فرمود «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ مَا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ» توجه ویژه ای داشته باشیم و ماسک و مواد ضد عفونی کننده را بیش از حد مصرفمان نخریم و اجازه دهیم در این شرایط ویژه، سالمندان و بیماران که نیاز بیشتری دارند نیز بتوانند به راحتی از این وسائل  استفاده کنند.

 انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حميد IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    0 0
    سياست خوبيه ميشه با قرنطينه كردن برخي از مسئولين آنها را به ماموريت يا مرخصي تشويقي به برخي كشورهاي ساحلي و تفريحات سالم فرستاد تا حسابي استراحت كنند تا مشكل جامعه حل بشم