سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
کتابخوانی

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم اسامی چند کتاب جذاب و خواندنی برای ایامی که مردم به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه مانده اند را نام بُرد.

زهرا روح اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که این شب ها و روزها، فرصت مغتنمی برای بهره گیری صحیح از اوقات فراغت در منزل به خصوص اهتمام به امر کتابخوانی است، اظهار داشت: برای کسانی که علاقه به مباحث تاریخی دارند، کتاب هایی چون " تاریخ ایران" نوشته حسن پیرنیا و عباس اقبال آشتیانی، همچنین مجموعه کتاب های مرتبط با تاریخ اسلام، نوشته مرحوم عبدالحسین زرینکوب و البته کتب مشابه دیگر بسیار سودمند است.

وی افزود: متاسفانه سواد تاریخی مردم جامعه ما به نسبت کشورها و جوامع دیگر اندک است و لذا باید به این طریق سواد و اطلاعات خود را افزایش دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) همچنین گفت: برای بانوان خانه دار و نیز نسل جوان به نظرم کتاب هایی چون" نخل و نارنج" نوشته وحید یامین‌پور بسیار مفید و جذاب است که این کتاب درباره زندگی و زمانه شیخ مرتضی انصاری است که به همت انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شده است.

وی بیان داشت: همچنین بسیاری از آثار قلمی حجت الاسلام حدادپور جهرمی همچون "حیفا"، دفترچه نیم سوخته یک تکفیری"، "کف خیابون" و " تب مژگان" کتب جذابی است که به جهت این که عموماً شکل و قالب داستانی هم دارد برای نسل جدید نیز پرکشش و خواندنی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha