شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پایتخت

حوزه/ متأسفانه در ایام تعطیلی نوروزی در بعضی از سریال هایی که در صدا وسیمای پخش شد، مانند پایتخت ۶ و دوپینگ، شاهد عدم رعایت آداب و فرهنگ غنی اسلام و ایرانی، ناهنجاری و به سخره گرفتن ارزش های دینی مانند حج بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به پخش بعضی از فیلم ها و سریال های ضعیف در بُعد محتوا مانند دوپینگ و پایتخت ۶ گفت: ابتدا باید معنای طنز مشخص شود. طنز خوب، طنزی است که در راستای تحکیم خانواده رقم می خورد و در عین حال رویکرد تخریبی هم ندارد.

رئیس انجمن علمی اصول فقه حوزه افزود: ممکن است طنزهایی که از نظر محتوایی کم ارزش و سبک می باشند و خوب نیستند، در قالب فیلمی ارائه شوند و حتی در ظاهر بین خانواده ها شادی ایجاد کنند، ولی همین نداشتن محتوای خوب و قابل اتکاء منجر به سرخوردگی درون و روان می شوند.

این استاد حوزه اظهار داشت: طنز خوب، طنزی است که قهرمان پرور است و به دنبال سخره گرفتن قهرمانان علمی، ملی و مذهبی در رسانه ملی نیست. برای جلوگیری از این مسائل لازم است، طنز را به مسائل ادبی و غنی همراه کرد تا بتواند در رفع آسیب های جامعه نقش ایفاء کند.

وی بیان داشت: طنز لازم است ابزاری برای ایجاد امنیت جامعه باشد؛ متأسفانه در ایام تعطیلی نوروز در بعضی از سریال هایی که در صدا و سیما پخش شد، مانند پایتخت ۶ و دوپینگ، شاهد عدم رعایت آداب و فرهنگ غنی اسلام و ایرانی و ناهنجاری بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: در سریال پایتخت برنامه تعلیم حج به سخره گرفته شد و در سریال دوپینگ هم شاهد تخریب شخصیت در خانواده بودیم. بنابراین پیشنهاد می شود حوزه علمیه برای نظارت بر برنامه صدا و سیما راهبرد عملی اتخاذ کند تا در آینده شاهد چنین مسائلی در بحث تخریب خانواده، قهرمانان ملی و به سخره گرفتن مسائل ارزشی و دینی مانند حج و... نباشیم.
۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha