جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله علوی گرگانی

طلاب نباید تنها به رفتن به کلاس درس اکتفا کنند، بلکه باید به مرتب درس هایی را که می خوانند، مباحثه کنند و به محفوظات خود نیز اکتفا نکنند، زیرا بعضی از دروس جز با مباحثه و یادداشت برداری، درحافظه انسان جای نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله علوی گرگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه رضویه خرم آباد به تبیین اهمیت مباحثه دروس حوزوی و لزوم سخت کوشی در کسب علم پرداختند.

ایشان با اشاره به وظیفه طلاب علوم دینی در رابطه با آشنا کردن مردم با علوم آل محمد(ص)، گفتند: همه ما وظیفه داریم در درجه اول معارف اهل بیت(ع)را بفهمیم و بعد از این که خود به آنها عمل کردیم، این معارف را به خوبی به مردم برسانیم، چرا که طبق آیات قرآن انذار مردم به عهده علما گذاشته شده است.

ایشان افزودند: باید قدر لحظات عمر را دانست، چرا که هرنفسی که انسان می کشد، یک قدم به مرگ نزدیک می شود و از لحظه ای که انسان متولد می شود از دنیا دور و به آخرت نزدیک تر می شود،  لذا طلاب علوم دینی باید ارزش عمر را بیش ازپیش بدانند و از لحظه لحظه آن را صرف کسب علم و دانش نمایند.

*لزوم یادداشت برداری

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، یادآور شدند باید انسان آموخته های خود را روی کاغذ یادداشت کند و طلاب نیز نباید تنها به رفتن به کلاس درس اکتفا کنند، بلکه لازم است به طور مرتب درس هایی را که می خوانند مباحثه کنند و به محفوظات خود نیز اکتفا نکنند، چرا که بعضی از دروس فرار می باشد و جز با مباحثه و یادداشت برداری، درحافظه انسان جای نمی گیرند.

ایشان با اشاره به سیره علمای بزرگ،‌ تاکید کردند: بسیاری از علما گذشته از سر شب تا نزدیک اذان صبح مشغول درس و مطالعه بودند و با سخت کوشی  فراوان و استفاده مناسب از عمر توانستند به مقامات بالای علمی و معنوی رسیدند چرا که ملا شدن به این راحتی به دست نمی آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha