شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مارک ویلموتس

حوزه/ "آشنا" و "غیر آشنا" هر ساله به بودجه نهادهای دینی و مذهبی می پردازند که البته همان مقداری هم که اعلام می شود، پرداخت نمی شود؛ اما ندیدیم که این آقایان به این نوع مبالغ میلیاردی در ورزش ایران بپردازند.

خبرگزاری حوزه | خبری عجیب، اما واقعی؛ مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور ۳۳ روزه در کنار فوتبال ایران، قریب به ۴۱ میلیارد تومان پول از فدراسیون فوتبال گرفته است.

موضوع این یادداشت مبلغ قرارداد این مربی بلژیکی نیست که البته این قرارداد، جای سخن بسیار دارد و باید بر سر مسئولان فدراسیون فوتبال فریاد زد؛ اما سؤالمان از آقایانی است که بر روی بودجه نگرفته حوزه های علمیه جنجال ها به پا کرده و فریاد وا اسلاما سر می دهند.

آقایان به ظاهر دلسوز؛ کدام مبلغ بیشتر است؟  ۴۱ میلیارد برای حضور ۳۳ روزه در ایران یا ۳۴۵ میلیاردی که برای یک سال حوزه های علمیه با بیش از ۵۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور پیشنهاد داده شده؛ اما همین مبلغ هم پرداخت نمی شود؟!

چرا وقتی مبلغ این قراردادها را می شنوید، فریادتان بلند نمی شود؟ آیا هر ساله هنگام اعلام مبالغ بودجه نهادهای دینی و مذهبی کسی نیشگونتان می گیرد که فریادتان بلند می شود؟

"آشنا" و "غیر آشنا" هر ساله به بودجه نهادهای دینی و مذهبی می پردازند که البته همان مقداری هم که اعلام می شود، پرداخت نمی شود؛ اما ندیدیم که این آقایان به این نوع مبالغ میلیاردی در ورزش ایران بپردازند.

سرتان گیج نرود!

«مارک ویلموتس برای ۳۳ روز حضور کنار فوتبال ما ۴۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان گرفت. شاید باورش برای همه سخت باشد، اما او برای هر روز حضور کنار فوتبال ما یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان گرفت. یعنی ساعتی ۵۱ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان. کدام متخصص و تاجری در کشورمان چنین پولی به دست می‌آورد و چرا و چگونه این پول را پرداخت کردیم؟

ماجرا وقتی تأسف‌بارتر می‌شود که بدانیم او شکایت کرده و غرامت ۶ میلیون یورویی می‌خواهد، یعنی همه این مبالغ را باید در ۴ ضرب کنیم؛ چون دریافتی او از حدود دو میلیون یورو به ۸ میلیون یورو افزایش پیدا می‌کند». (۱)

  

محمد رسول صفری عربی

پی نوشت:

۱. سایت خبر ورزشی - ۱۸ خرداد - شماره خبر ۲۶۱۵۳۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گمنام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    لعنت خدا و اهل بیت بر کسی که تخصص نداشته باشد ولی بر مسندی بنشیند