شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهادت امام صادق علیه السلام

حوزه/ انتشار صحیح معارف ناب از سوی امام صادق(ع) باعث ایجاد مکتبی به نام جعفری شد و پیروان زیادی هم پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت: درگیری که بین دو خلافت بنی عباس و بنی امیه شد، زمینه خوبی برای امام(ع) فراهم کرد تا بتواند اسلام را به مردم معرفی کند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی عنوان کرد: انتشار صحیح معارف ناب از سوی امام صادق(ع) باعث ایجاد مکتبی به نام جعفری شد و پیروان زیادی هم پیدا کرد. درحقیقت نشر معارف مسئله ای شد که شاگردان زیادی برای ترویج دین و مبارزه با فرقه ها تربیت و به سراسر دنیا فرستاده شوند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) مناظرات مختلفی با مکاتب علمی و فرقه های انحرافی  از جمله غلوکنندگان داشته اند و همین زمینه ای شد تا مردم، اسلام و عظمت دین را بهتر و بیشتر بشناسند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی بیان داشت: غالیان کسانی بودند که در حقایق غلو می کردند و دلیل این غلو بعضی ناشی از چالوسی و زیاده گویی و نفهمی است. به هر حال هر دلیلی که باشد، خطر آن بسیار جدی بود و باید برخورد شود و امام صادق هم این کار را انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی عنوان کرد: مبارزه اهل بیت(ع) و امام صادق(ع) با غالیان شدید تر از فرقه های دیگر است و دلیل این مسئله، انحرافی است که از سوی این فرقه ایجاد می شود، چرا که آنها با نام اهل بیت(ع) غلو می کردند و این بسیار خطرناک بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha