سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: تاسیس مرکز خدمات یکی از کارهای حکیمانه مقام معظم رهبری و در واقع این ایده یک الهام الهی است

به گزارش خبرگزاری حوزه، از اصفهان حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی صبح امروز در سومین همایش ذخایر معنوی حوزه علمیه اصفهان که به همت مرکز خدمات حوزه برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر با  اشاره به این‌که یکی از کارهای حکیمانه مقام معظم رهبری تاسیس مرکز خدمات حوزه علمیه است اظهار کرد: این ایده یک الهام الهی است و مردم بدانند در حکومتی که بسیاری معتقدند حکومت آخوندی است روحانیان از لحاظ مالی ضعیف‌ترین قشر هستند.

وی با بیان این‌که بسیاری از طلاب و روحانیان همانند گذشته با اندک شهریه طلبگی زندگی خود را می‌گذرانند گفت: این مرکز به منظور رفع پاره ای از مشکلات معیشتی این قشر به وجود آمده است ودر حال خدمت رسانی است  .

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه با اشاره به این‌که در خدمت‌رسانی به طلاب باید تفاوت‌هایی میان طلاب جوان با روحانیون  باسابقه وجودداشته باشد تصریح کرد: در این بازنگری قرار شد تا یک سری خدمات برای طلاب ممتاز اساتید و کسانی که در عرصه رسالت دینی تاثیرگذاری بیشتری دارند  درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در حد توان خود کوشیدیم تا امتیاز بیشتری را برای نخبگان حوزوی قائل شویم.

وی با اشاره به این‌که نباید خدمات خود را تنها به مسایل مادی معطوف کنیم بیان کرد: خدمات عاطفی و سرکشی و دلجویی از معمرین حوزه باید یکی از مهمترین کارهای این مرکز باشد، تا بتوانیم مشکلات معیشتی آنان را درک کرده و در رفع آن بکوشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به این‌که همسران طلاب بدانند در نزد خداوند عزیزترین افراد بوده و هستند گفت: در راستای خدمت‌رسانی به فرزندان طلاب نیز توجه کرده و چند سالی است که فرزندان ممتاز طلاب را مورد تقدیر قرار می‌دهیم.

 رییس مرکز خدمات حوزه  های علمیه با اشاره به این‌که یکی از اهداف مرکز، ارتقائ خدمات به تناسب شرایط    زمان است گفت: امیدواریم بتوانیم اندکی مستمری طلاب را افزایش دهیم تا  بخشی از هزینه‌های آنها را با توجه به تورم تامین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha