پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام سیدموسوی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: به برکت انقلاب اسلامی به ویژه تلاش های مجاهدانه امام راحل دوباره ولایت در بین امت اسلامی جانی دوباره گرفت و باید عنوان کرد که امروز ولایت فقیه ادامه راه امامان(ع) است.

حجت الاسلام سید موسی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: دهه ولایت یک دهه بسیار مهم در اسلام به ویژه مذهب حقه شیعه است که از چند جنبه بسیار حائز اهمیت می باشد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: اولین و مهمترین بازخورد این دهه، یادآوری واقعه تاریخی غدیر خم و اعلام رسمی ولایت حضرت علی(ع) از سوی رسول اکرم(ص) در حجه الوداع است که در آن روز بسیاری از مسلمانان و اصحاب رسول خدا(ص) حضور داشتند و بعینه این امر را مشاهده کردند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: از سوی دیگر باید گفت که دهه ولایت به همانند رشته ای ناگسستی راه اسلامی که به وسیله پیامبر اکرم(ص) ابلاغ شده بود را ادامه داد و همین امر باعث شد که اسلام اصیل علیرغم تلاش همیشگی منافقین از مسیر اصلی خویش خارج نشود.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: وجود ائمه اطهار(ع) بعد از رحلت رسول اکرم(ص) به مانند حبل متینی بود که اجازه نداد اسلام به مانند برخی از ادیان به حاشیه و انحراف کشیده شود.

وی تصریح کرد: البته در حال حاضر، متاسفانه باید اذعان کرد که در جهان اسلام نبود درک واقعی از اسلام راستین، زمینه ساز بسیاری از فرقه های منحرف به نام اسلام شده است که باید گفت که این فرق و نحله ها هیچ سنخیتی با دین رسول الله(ص) ندارند، بلکه از سوی دشمنان دین خدا برای تضعیف مسلمین و نیز پیاده کردن پروژه اسلام هراسی در جهان ایجاد شده اند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی به ویژه تلاش های مجاهدانه امام راحل دوباره ولایت در بین امت اسلامی جانی دوباره گرفت و اکنون جهان اسلام از ولی امیر خویش برخوردار است و باید عنوان کرد که امروز ولایت فقیه ادامه دهنده راه امامان(ع) است و اطلاعت از ولایت فقیه به معنای اطاعت از رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) می باشد.

این استاد حوزه تصریح کرد: اطاعت و لبیک به ندای رهبری همانند لبیک به ولایت امامان است و آنانی که این موضوع را زیر سؤال می برند را باید پیاده نظام دشمن و خوارج عصر جدید عنوان کرد.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: کسانی که با تمام تلاش در راه تضعیف جایگاه ولایت فقیه هستند، همان خوارج جنگ نهروان و... می باشند که امروز پوستین خود را عوض کرده اند و با لحنی جدیدتر سخن به میان می آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha