شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 915876
۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
آتش سوزی گسترده در مسجد تاریخی آفریقای جنوبی

حوزه/ آتش سوزی گسترده مسجد تاریخی دوربان در آفریقای جنوبی را طعممه حریق کرد که گفته می‌شود یکی از بزرگترین مساجد نیمکره جنوبی به حساب می‌آید و ظرفیت ۷ هزار نمازگزار را دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، یک آتش سوزی گسترده مسجد تاریخی ۱۳۹ ساله در جنوب شرقی  شهر بندری دوربان در آفریقای جنوبی را درگیر کرد. علت این آتش سوزی که روز گذشته در یکی از بزرگترین مساجد نیمکره جنوبی رخ داده مشخص نشده است. اما فیصل سلیمان رئیس مسلمانان آفریقای جنوبی، گفت: اعتقاد بر این است که آتش سوزی از در یکی از هفت آپارتمان کارمندان واقع در بالای مسجد آغاز شده است و احتمالاً ناشی از نقض الکتریکی بوده است.

سلیمان به خبرنگاران گفت: فرض بر این است که این حادثه اتفاقی بوده و تعمدی در کار نبوده است.

فیلم های منتشر شده در توییتر نشان می‌دهند در حالی که شعله‌های آتش در طبقه بالای ساختمان در مرکز تجاری مرکزی شهر بندری برافروخته شده‌اند، جمعیت زیادی در محل حضور دارند.

عده زیادی در شبکه‌های اجتماعی حضور یافته و نسبت به آتش سوزی در این مسجد بزرگ تاریخی را ابراز کردند، که ظرفیت همزمان ۷ هزار نمازگزار را دارد.

 آتش نشانان موفق شدند در حدود دو ساعت آتش را تحت کنترل خود درآورند.

رابرت مکنزی سخنگوی خدمات اضطراری به خبرنگاران گفت که این آتش سوزی به سه ساختمان مجاور نیز آسیب رساند.

این مسجد نماد دوربان و یکی از اماکن عبادی مهم مسلمانان آفریقای جنوبی است. علاوه بر میزبانی نماز جمعه، چهره های برجسته‌ای از جمله نلسون ماندلا، نماد ضدآپارتاید در آفریقای جنوبی، یوسف اسلامی خواننده انگلیسی گرویده به دین اسلام، که قبلاً با نام کت استیونس شناخته می شد و محمد علی کلی ستاره بوکس جهانی تا کنون از این مسجد بازدید کرده و در آنجا نماز خوانده‌اند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha