شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرود هواپیمای رژیم اسرائیل در امارات

حوزه/رهبران فلسطینی در پی فرود اولین پرواز مستقیم تل آویو به امارات از طریق مرز های هوایی عربستان سعودی، بار دیگر از توافقنامه عادی سازی روابط امارات و رژیم اسرائیل ابراز خشم و نارضایتی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رهبران فلسطینی در پی فرود اولین پرواز مستقیم تل آویو به امارات از طریق مرز های هوایی عربستان سعودی، بار دیگر از توافقنامه عادی سازی روابط امارات و رژیم اسرائیل ابراز خشم و نارضایتی کردند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه ای گفت: حکام ابوظبی از طریق پرواز رسمی تل آویو به سمت ابوظبی از طریق آسمان عربستان سعودی بر استمرار اشتباه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اصرار دارند.

این جنبش افزود: این اقدام در سایه تشدید جنایت های صهیونیستی که شهر قدس و مسجد الاقصی را قرار می دهد و در سایه تقویت شهرک سازی و سرقت اراضی در راستای اجرای طرح الحاق کرانه باختری و آواره کردن فلسطینی ها و افزایش محاصره ظالمانه و حملات نظامی مستمر به نوار غزه انجام می گیرد.

جنبش حماس این سفر را خنجری بر پهلوی ملت فلسطین توصیف کرد و آن را تداوم اشغالگری، خیانت به مقاومت ملت فلسطین و توطئه علیه مبارزه آن دانست.

 در بیانیه جنبش حماس آمده: اصرار حکام امارات، هرگز مسیر تاریخ را تغییر نخواهد داد و باعث پذیرش اشغالگران در ذهن ملت ها نخواهد شد و هرگز قطب نما را تغییر نخواهد داد، بلکه گزینه پایان اشغالگری و آزادی فلسطین به عنوان یک گزینه راهبردی باقی خواهد ماند.

جنبش حماس نسبت به پیامد های این اقدام بر امنیت قومی عربی و حقوق ثابت ملت فلسطین هشدار داد و از حکام امارات خواست فوراً از این توافقنامه ننگین عقب نشینی کنند.

محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه امروز گفت: فرود هواپیمایی اسرائیلی در امارات بسیار دردناک است و این اقدام موضع عربی را در مسئله نبرد عربی- اسرائیلی را نقض می کند.

اشتیه از موضع گیری های عربی در مخالفت با عادی سازی رایگان روابط با اسرائیل قدردانی کرد و گفت: اعراب علی رغم فشار های آمریکا بر برخی کشور های عربی، سفر مایک پمپئو را ناکام گذاشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha