یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
قاسمی نیا

حوزه/ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: با اینکه راه نرفته در عرصه نهضت سوادآموزی زیاد داریم ولی مجاهدت های زیادی انجام شده است بطوریکه در قم از ۴۷ درصد باسوادی در سال ۵۷ به ۹۷ درصد در سال ۹۹ رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا در آیین نکوداشت روز جهانی سوادآموزی که با حضور برخی از مدرسین و کارآموزان ممتاز سوادآموزی استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی سوادآموزی «آموزش و یادگیری سواد در بحران کووید۱۹ و بعد از آن» می باشد و من معتقدم بزرگترین معلم برای ما بود این ویروس منحوس، حقیر و خطیر کرونا و عرصه های متفاوتی را برای ما گشود، علی رغم همه تلخی هایی که برای جامعه بشری دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا چهار سال پیش روز جهانی سوادآموزی با عنوان روز مبارزه با بیسوادی نامگذاری شد و طی این سالها با عنوان روز جهانی سوادآموزی نامیده می شود. لذا باید این فرصت ها را غنیمت شمرد چرا که در سایه علم آموزی و توسعه زمینه های دانشی است که انسان به درجات و کمالات بشری می رسد.

حجت الاسلام قاسمی نیا با اشاره به سهمیه کارآموزان دوره ICDL گفت: در سال ۹۸ از تعداد ۱۱۵ نفر سهمیه سوادآموزان دوره انتقال که در این دوره مقدماتی حضور پیدا کردند پس از اخذ آزمون و ارزیابی مهارتی آنان تعداد ۷۵ نفر موفق به اخذ گواهینامه دوره شدند و امسال نیز این سهمیه به ۱۵۰ نفر رسیده است که از مهرماه آغاز می شود.

وی به نقل از رئیس مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: در۱۳فروردین امسال که اوج تعطیلی نظام های آموزشی بود ۹۱درصدازیادگیرندگان در۱۹۰کشورحدودیک میلیاردو۶۰۰میلیون یادگیرنده بودند که آموزش آن ها تعطیل شد و در خانه آموزش را پیگیری کردند.

معاون سوادآموزی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به اخذ رتبه برتر جمهوری اسلامی ایران در امر آموزش و گسترش علوم در سطح جامعه بین الملل اشاره کرد.

وی افزود: بر اساس همین شیوه و روالی که در کشور فعال است، ما در نهضت سوادآموزی دارای سه اولویت آموزشی «فرد به فرد»، «خودآموز» و «گروهی که بعضا شامل دوره انتفال و با تعداد کمتر از ۱۰ نفر» می باشد، انجام خواهد گرفت.

حجت الاسلام  قاسمی نیا در پایان از همکاری معاونت نهضت سوادآموزی با رادیو قم خبر داد و اظهارکرد: طی توافق انجام گرفته برنامه ای با عنوان «صدای دانایی» با محوریت کتب نهضت سوادآموزی در دو بخش ظهرها و شب ها برنامه های درسی از پیش ضبط شده را برای سوادآموزان پخش خواهد کرد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha