جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت اسلامی

حوزه/ در نشست بررسی «نقش علمای اسلامی در وحدت اسلامی و استکبارستیزی» علما و روحانیون تشیع و اهل تسنن بوشهر هتک حرمت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، پیش از ظهر امروز نشست «نقش علمای اسلامی در وحدت اسلامی و استکبارستیزی» در صدا و سیمای مرکز بوشهر با حضور برخی از روحانیون و علمای شیعه و سنی برگزار شد.

سید حسین ناظر در این نشست اظهار داشت: صدا و سیما در مقابل جنگ رسانه ای و امپریالیسم استکبار، دفاع مقدس جاودانه ای در عرصه رسانه داشته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر با گرامیدشت شهدای دفاع مقدس و تقارن هفته وحدت با سالروز ۱۳ آبان، گفت: بیش از ۱۱ هزار شهید از اهل سنت در دوران جنگ تحمیلی جانشان را در راه دفاع از انقلاب اهدا کردند.

شیخ اسماعیل بازدار، امام جمعه اهل سنت بوشهر نیز در این نشست، اظهار داشت: قرآن نماد وحدت و نورانیت و همبستگی است و بزرگترین پیام قرآن این است که مسلمانان را به وحدت دعوت می کند.

وی بیان داشت: اگر این وحدت و اعتصام نباشد، دشمنی در بین مسلمانان رخنه خواهد کرد؛ متاسفانه کشورهای اسلامی در این کره خاکی به مانند جزیره های کوچکی شدند که با هم ارتباطی ندارند؛ از جهتی مهمترین اولویت اسلام مسئله قدس است که متاسفانه برخی کشورهای عربی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به بهانه صلح و آرامش و حقوق بشر باعث ناراحتی مسلمانان شدند.

امام جمعه اهل سنت بوشهر یکی از اهداف دشمن را ایجاد فاصله بین مسجدالحرام و مسجدالاقصی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم این فاصله را ایجاد کنیم هیچ سودی عاید مسلمانان نخواهد شد.

گفتنی است، در این نشست، تأثیرات وحدت اسلامی در مقابله با شبیخون دشمن، نقش وحدت اسلامی در برابر عادی سازی رژیم صهیونیستی، وظیفه مسلمانان در دفاع از قدس شریف، محکوم نمودن فرانسه به مقدسات دینی و توطئه های استکبار جهانی در برابر اسلام ناب محمدی از جمله موضوعات این نشست بود.

همچنین روحانیون و علمای شیعه و سنی در اظهاراتی هتک حرمت رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین کنندگان به ساحت پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha