یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جعفر دهقان

حوزه/ یک بازیگر تلویزیون گفت: یکی از اشتباهات رایج تلویزیون این است که فکر می‌کند سریال‌های مذهبی تنها باید در مناسبت‌ها روی آنتن برود.

جعفر دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه موضوعات دینی را نباید تنها به مناسبت‌های مذهبی خلاصه کرد گفت: متاسفانه رویکردی در تلویزیون شایع شده که تولیدات مذهبی و دینی تنها در ایام مذهبی روی آنتن می‌رود، در صورتیکه این دست تولیدات باید در سراسر سال برای مخاطب نمایش داده شود، البته در دیگر سریال‌هایی که پخش می‌شود می‌توان شاخصه‌های اخلاقی و دینی را مشاهده کرد، اما به صورت ویژه و اختصاصی تنها در مناسبت‌ها کارهای مذهبی پخش می‌شود.

وی افزود: اگر فیلم یا سریال مذهبی به شکلی درست تولید شود مطمئن باشید در جذب مخاطب نیز موفق خواهد بود و این نکته که این دست تولیدات مخاطب لازم را ندارد، به هیچ وجه صحیح نیست. این امری مختص به ایران نیست، بلکه در تمام جهان تولیدات دینی امروزه جزء پرمخاطب‌ترین آثار هستند، زیرا انسان امروزی دریافته است که با وجود پیشرفت علم، معنویات است که می‌تواند برای او سعادت و آسایش در پی داشته باشد.

بازیگر فیلم «حمله به اچ ۳» با تاکید بر این نکته که فیلم دینی تنها آثاری نیستند که به صورت مستقیم به موضوعات قرآنی یا اسلامی توجه کرده باشند، تصریح کرد: برخی مواقع این استنباط رایج است که فیلم دینی و قرآنی تنها آثاری است که به صورت مستقیم موضوعات مورد نظر را مدنظر داده باشند البته این دست تولیدات که به صورت مستقیم به موضوعات مورد نظر می‌پردازند مطمئناً کارهای بینی محسوب می‌شوند اما آثاری که به نوعی از مفاهیم قرآنی نیز بهره برده‌اند نیز، جزو کارهای مذهبی به حساب می‌آیند. بگذارید مثالی بزنم اگر در فیلمی به موضوع شهادت یا جهاد در دل قصه پرداخته شده باشد، شاید تاثیرگذاری آن بیشتر از اثری باشد که تنها به روایت آیه‌ای اکتفا کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که فیلم یا سریال دینی را تنها فیلمسازانی خاص تولید می‌کنند، بیان کرد: اینکه برای ساخت این دست تولیدات تنها باید افرادی خاص در نظر گرفته شوند باور من نیست، چون معتقدم هنرمند باید آزاد باشد تا هر گونه مفهومی را که می‌خواهد تولید کند، اما این نکته را هم قبول دارم آثاری که توسط فیلمسازان متعهد و باورمند ساخته شده‌اند، تاثیرگذاریشان بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha