شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ولادت حضرت زینب (س)

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: روشنگری های شجاعانه و بصیرت افزایی حضرت زینب کبری(س)، باعث ناکامی خط تحریف اُموی بعد از واقعه عاشورا شد.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و با اشاره به نقش بسیار مهم و کلیدی ایشان در جاودانگی پیام عاشورا و نشر حقایق آن در طول تاریخ ابراز داشت: البته در ماندگاری واقعه کربلا و چرایی تأثیر و الهام بخشی فوق العاده آن در طول صدها سال، عوامل و دلایل مختلفی دخیل هستند اما با این حال یکی از اصلی ترین عوامل ماندگاری پیام عاشورا، وجود عقیله بنی هاشم(ع) و صبر و استقامت و انجام رسالت پیام رسانی و تبیین حقایق از سوی ایشان است.

وی افزود: از آن جا که ولایت پذیری و ثبات قدم در امر مهم ولایتمداری، یکی از مهم ترین مؤلفه های نهضت عاشوراست، لذا در این زمینه حضرت زینب(س) الگوی کامل این مساله هستند چه آن که در سخت ترین شرایط پس از شهادت امام حسین(ع) با تبعیت از امام زمان خویش حضرت زین العابدین(ع) نگذاشتند که دستگاه ظالم بنی امیه، دست به تحریف حقایق بزند و لذا روشنگری های این بانوی شجاع و بصیر که در خطبه هایشان در کوفه و شام هویداست، باعث هوشیاری و آگاهی مردم دچار ظلمت و جهل شد.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: صبر و استقامت زینب کبری(س) موجب شد که جریان تحریف اُموی نتواند به اهداف شوم خود دست یابد و لذا همان طور که آن شاعر سرود؛ "کربلا در کربلا می ماند، اگر زینب نبود. "

وی بیان داشت: سیره و روش حضرت زینب(ع) به معنای واقعی کلمه، بهترین الگو برای همه کسانی است که دل در گروی راه حق و حقیقت سپرده و در این مسیر، حاضر به ایثار و از خودگذشتگی هستند و با صبر و استقامت خود در همه حال جبهه حق را یاری می رسانند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha