پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
image.png

حوزه/ اگر مساجد به سمتی بروند که امر تربیت را تحت تسلط و حمایت خود قرار دهند، قطعا شاهد نتایج بسیار خرسند کننده در آینده خواهیم بود.

محمد مهدی مسلمی فر، مسئول گروه تبلیغی منتظران شهادت، در گفتگو با خبرگزاری حوزه، ضمن تاکید بر استفاده بیش از پیش از ظرفیت موجود در مساجد، بیان کرد: مسجد به عنوان پایگاهی در تمام امور و مکان اصلی تجمع مسلمین، از نقش محوری و جایگاه رفیعی در اسلام برخوردار است.

وی ابراز کرد: در ایران اسلامی حدود ۲۰ هزار مسجد فعال وجود دارد. هر یک از این مساجد توسط عده ای با انگیزه و نیروهای مخلص اداره می شوند. مساجد ظرفیت های خوبی برای انجام کارهای دینی و فرهنگی است و نباید از این ظرفیت لحظه ای غفلت کرد.

مسئول گروه تبلیغی منتظران شهادت با بیان این که ما نباید مسجد را تنها به عنوان پایگاه عبادت در نظر بگیری، اضافه کرد: در همین رابطه معتقدیم که مساجد اصلی ترین پایگاه ذکر و عبادت به شمار می روند، ولی این امر نباید موجب شود که فعالیت مسجد را در امور خاص قرار دهیم.

این فعال فرهنگی با بیان این که مساجد می توانند پایگاهی برای تقویت فرهنگ، تربیت و رشد نسل آینده و مجرای شکل گیری نسلی مومن و انقلابی باشند، افزود: اگر مساجد به سمتی بروند که امر تربیت را تحت تسلط و حمایت خود قرار دهند، قطعا شاهد نتایج بسیار خرسند در آینده خواهیم بود.

وی با تاکید بر این نکته که باید جوانان مسجدی بیش از پیش در عرصه تربیت ورود داشته باشند، افزود: وقتی بچه مسجدی ها مکانی را در مسجد به بحث تربیت خردسالان و نونهالان اختصاص دهند، به چشم خود شاهد استقبال گرم والدین دغدغه مندی که به دنبال مکانی امن برای تربیت فرزندان خود می گشتند؛ خواهند بود.

مسلمی فر، مهمترین لوازم امور تربیتی را داشتن اراده قوی و مطالعه و الگوگیری از مساجدی که توانسته اند به خوبی ابعاد مختلف مسجد را در محله وشهر خود به فعلیت برسانند،عنوان کرد.

مسئول گروه تبلیغی منتظران شهادت خاطرنشان کرد: در گروه تبلیغی منتظران شهادت سعی داریم نمونه ها و الگو های تربیتی را به جامعه مذهبی معرفی کنیم.

علاقه مندان می توانند برای ارتباط با مسئولین گروه تبلیغی منتظران شهادت نرم افزار مسجدی ها را از لینک زیر نصب کنند:

https://cafebazaar.ir/app/ir.sayberwar.masjediha

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha