چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
آیت الله سعیدی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت قم

حوزه/ امام جمعه قم با اشاره به نزدیک شدن به سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و یاران او گفت: راه این شهدا در واقع تداوم همان بصیرت فاطمی است و ۱۹دی هم که پایان دهه بصیرت است در واقع ختم بیان این درس‌ها و ارائه راهکاری برای اجرایی شدن این درس‌ها در طول سال است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، این دهه را برای قم نقطه عطف و ظرفیت عظیم خواند و افزود: مقام معظم رهبری مهم‌ترین فرمایشات و نقطه نظرات خود را در جلسه‌ای که به همین مناسبت برگزار میگردد بیان می‌کنند.
وی بصیرت را بزرگترین و محوری‌ترین نقطه این ایام و مهم ترین نکته فرمایشات رهبر انقلاب دانست و گفت: بصیرت یک بحث تکراری نیست چون بصیرت جوهره، نماد و جلوه‌ای دارد؛ جوهره بصیرت بسیار ثابت و قدیمی و از زمان حضرت آدم بوده و تا قیام مهدی موعود خواهد بود و تداوم خواهد داشت و یکی از عوامل اصلی برای رهیابی به بهشت الهی هم همین بصیرت است.
تولیت آستان بانوی کرامت تصریح کرد: بصیرت در هر زمان هر حرکت و حادثه ای جلوه و نماد خاصی دارد چه بسا مومنین و متدینینی در بخشی از زمان و مکان از این نعمت برخوردار باشند اما همین اشخاص زمان که عوض می‌شود و حوادث که متغیر می‌شود از بصیرت در آنها خبری نیست.
وی ادامه داد: این نشان دهنده این است که مواظبت و مراقبت در همه جا مورد نیاز است.
آیت الله سعیدی با اشاره به نزدیکی شدن به سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و یاران او گفت: راه این شهدا در واقع تداوم همان بصیرت فاطمی است و ۱۹دی هم که پایان دهه بصیرت است در واقع ختم بیان این درس‌ها و راهکاری برای اجرایی شدن این درس‌ها در طول سال است.
امام جمعه قم عنوان کرد: دهه بصیرت یک دوره، کلاس و یک مدرسه است تا افراد در این دهه آموزش‌های لازم را برای زمان و مکان و موقعیت‌های مختلف سپری کنند و بعد آن را در طول سال به کار ببندند.
وی با اشاره به اهمیت بصیرت در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی افزود: مردم در آن زمان با بینشی که توسط امام راحل پیدا کردند به پیروزی انقلاب رسیدند.
نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به انتخابات پیش رو مطرح کرد: همانگونه که ایشان فرمودند ما نیاز به یک دولت جوان داریم و باید با بصیرت و دقت در فکر انتخاب دولتی با روحیه جوان باشیم تا بتوانیم این حرکت انقلابی که حضرت امام و شهدای عظیم الشان، جانبازان و ایثارگران دنبال کردند را به نتیجه برسانیم.
وی با اشاره به درگذشت مادر شهیدان کارکوب‌زاده و طلب علو درجات برای ایشان عنوان کرد: ایشان با بصیرتی که داشتند وقتی از او می‌خواهند که برای شهادتشان دعا کنند مخالفت می‌کند و می‌گویند من دعا میکنم که شما بمانید به رهبر انقلاب کمک کنید این یعنی بصیرت که یک خانم پرورش یافته در مکتب اهل بیت وانقلاب به اینجا رسیده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha