سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
کرونای جهش یافته

حوزه/ دکتر ابول نژادیان، گفت: دوره کمون این بیماری، یعنی تعداد افرادی که درگیر می‌کند در یک بازه زمانی کوتاه، بیشتر است؛ به همین دلیل آمار افزایش مبتلایان در پیک اخیر شیب تندتری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دکتر فرهاد ابول نژادیان، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در خوزستان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آمار رشد بیماران متفاوت با پیک‌های قبلی بوده، اظهارداشت: هفته گذشته طی بررسی‌هایی به این نتیجه رسیدیم که آمار رشد بیماران متفاوت با پیک‌های قبلی است و طبق بررسی آمار این شک ایجاد شد که کرونای جهش‌یافته در خوزستان غالب شده باشد؛ به همین منظور آزمایشات به انستیتو پاستور تهران ارسال شد که چند روز پیش مطلع شدیم جواب چند تست کرونای جهش‌یافته مثبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر در خوزستان کرونای انگلیسی بر کرونای سوش ووهان چین، غالب بوده و سرعت انتشار آن نیز بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و کشندگی آن نیز متأسفانه ۵۰ درصد بیشتر است.

ابول‌نژادیان، با بیان اینکه دوره ابتلا به این بیماری کوتاه‌تر است، گفت: دوره کمون این بیماری، یعنی تعداد افرادی که درگیر می‌کند در یک بازه زمانی کوتاه، بیشتر است؛ به همین دلیل آمار افزایش مبتلایان در پیک اخیر شیب تندتری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با بیان اینکه وزیر بهداشت این قول را داده که نگاه و مساعدت مالی ویژه‌ای به خوزستان داشته باشد، افزود: محموله جدید واکسن که این هفته وارد خوزستان می‌شود به پرسنل بخش‌های عادی و اورژانس بیمارستان‌های درگیر کرونا تزریق خواهد شد.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در خوزستان، در پایان اظهارداشت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، امیدواریم سهمیه بیشتری از واکسن در اختیار خوزستان قرار گیرد؛ چراکه این موج علاوه بر مردم، پرسنل و کادر درمان را بیشتر از موج‌های قبلی مبتلا کرده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha