یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برنامه آموزشی «آشنایی با زنان مسلمان» در دبیرستان‌های نیوزیلند

حوزه/ با پیشنهاد از سوی شورای اسلامی زنان مسلمان در نیوزیلند، برنامه جدیدی به منظور مبارزه با سوءبرداشت‌ها درباره اسلام و به ویژه بانوان مسلمان در دبیرستان‌های این کشور آغاز به کار کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، با اعتقاد به نقش مهم زنان مسلمان در جامعه نیوزیلند، دبیرستان‌های این کشور برنامه جدیدی را برای مبارزه با سوءبرداشت‌های ضداسلامی و ارائه اطلاعات درست پیرامون اسلام و مسلمانان آغاز کرده‌اند.

این برنامه که  از روز چهارشنبه در ولینگتون، نیوزیلند راه اندزای شده،  شامل یک سری پوستر و یک جزوه اطلاعاتی بود. و گفته می‌شود که شورای اسلامی زنان ایده چنین طرحی را به وزارت آموزش و پرورش این کشور پیشنهاد داده است.

آنجم رحمان، سخنگوی شورای اسلامی زنان مسلمان، در این باره به خبرنگاران گزارش داد: مردم به طور واضح غالباً فکر می‌کنند که زنان مسلمان شستشوی مغزی داده شده هستند یا اینحا مظلوم بوده و تحت فشار قرار دارند. ما زنان خوبی در جامعه خودمان داریم که در این راستا کارهای برجسته‌ای انجام می‌دهند.

رحمان طی سخنانی گفت بنابراین ما ۱۳ زن مسلمان نیوزیلندی برجسته و تاثیرگذار را الگو قرار داده‌ایم و داستان‌ها و روایت‌های زندگی آنان، زندگی روزمره و مشاغل و کارها و دستاوردهایشان را معرفی می‌کنیم.

رحمان امیدوار است که این برنامه جدید به افزایش آگاهی در مورد سهم زنان مسلمان در جوامع خود کمک کند.  و گفت: ما زنانی داریم که وکیل دادگستری، تاجر و صاحب مشاغل هستند. کانون مراقبت از کودکان یا پناهگاه زنان  را اداره می‌کنند و مسئولیت‌های مهمی بر عهده دارند.

رحمان خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم این یک نمونه است و امیدوارم که آنها [وزارت] سایر جوامع را نیز الگو قرار دهند و این کار را انجام دهند زیرا طیف وسیعی از جوامع هستند که با این نوع کلیشه‌ها و تبعیض ها سر و کار دارند و می‌توانند نفع زیادی از چنین طرح‌هایی ببرند.

گفتنی است تقریباً ۱٪ از کل جمعیت نیوزیلند پیرو دین اسلام هستند. تعداد اندکی از مهاجران مسلمان از جنوب آسیا و اروپای شرقی از اوایل دهه ۱۹۰۰ تا دهه ۱۹۶۰ در نیوزیلند ساکن شدند.

مهاجرت گسترده مسلمانان از دهه ۱۹۷۰ با ورود سرخپوستان فیجی آغاز شد و در دهه ۱۹۹۰ توسط پناهندگان کشورهای مختلف جنگ زده دنبال شد. اولین مرکز اسلامی در این کشور در سال ۱۹۵۹ افتتاح شد و اکنون چندین مسجد و دو مدرسه اسلامی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha