جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
کد خبر: 951340
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
سیدرضا طباطبایی

حوزه/ مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری قم در یادداشتی با موضوع نامگذاری سال ۱۴۰۰ گفت: راه تولید از پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می گذرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید رضا طباطبایی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری قم در یادداشتی با محوریت شعار سال ۱۴۰۰ آورده است؛ مقام معظم رهبری مطابق سنت هر سال در بیانات خود در دقایق آغازین سال نو ، با نامگذاری خاصی  نقشه راه آن سال را ترسیم تا قوای مختلف به کمک یکدیگر در اجرای آن گام بردارند.

 بحمدالله در چند سال اخیر شعار های سال تا حدی از بنر و سربرگ شدن و... و. گذشته و پس از  اجرایی  شدن آن  موجب ایستادگی و مقاومت نظام جمهوری اسلامی شده تا جایی  که تحریم های بی حد و اندازه آمریکای جنایتکار، علی رغم ایجاد مشکلات زیاد نتوانسته کشور را با بحران مواجه کند.

ولی امسال با درایت مقام معظم رهبری با نامگذاری سه سیلابی (کلمه ای) شعار سال، مشکلات اجرای تولید را شفاف  معرفی  و با بیان پشتیبانی ها و موانع زدایی ها به عنوان دو راهکار اجرایی تولید، نقشه راه را برای دست اندرکاران نظام گستراندند.

امید است مسئولین دستگاههای اجرایی به این نتیجه برسند که راه رونق  تولید از  پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می گذرد و  در هنگام مراجعه تولید کننده ها برای رفع مشکلات صرفا به قوانین اشاره نکرده و تا جایی که ممکن باشد قانون را خم و به نفع تولید کننده واقعی تفسیر کنند و قوه قضائیه هم در این راه حامی مدیران با این نگرش باشند و  یا اگر نیاز به تغییر قوانین  باشد با قید فوریت با قوه مقننه نسبت به تغییر قانون اقدام کنند تا با رفع موانع و پشتیبانی لازم به کمک یکدیگر شاهد تولید و قطع وابستگی ها که هدف نهایی نظام است نائل شویم.

در سال ۹۹، استان قم نیز  با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و با حضور مدیران اقتصادی و مرتبط در واحدهای تولیدی و صنعتی به  صورت  هفتگی با هدف پشتیبانی و مانع زدایی موجب راه اندازی ۱۲۷  واحد تولیدی جدید و ۳۵ واحد راکد گردیده که از نتایج حاصل آن کاهش نرخ بیکاری به ۸ درصد در پاییز سال گذشته  بود. ان شاءلله با ادامه این روند سال ۱۴۰۰ نیز همچون سال گذشته شاهد رونق تولید در استان باشیم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha