شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حوزه های علمیه هیچ گاه نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت نبوده و طلاب و روحانیون مانند سایر اقشار مختلف مردم با حضور جدی و مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد، فرد اصلح را انتخاب خواهند کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  محمد تقی سبحانی نیا، امروز در اولین جلسه مدیران مدارس علمیه قزوین در سال ۱۴۰۰، ضمن تبریک سال نو گفت: از امیرالمومنین علی (ع) روایتی وجود دارد که ایشان می فرمایند "علم" جلو دار، "عمل" هدایت گر و "نفس" سرکش است که این روایت نشان می دهد که اگر عقل  وعلم و معرفت در انسان وجود نداشته باشد نفس او به صورت سرکش حرکت می کند و مسیر صحیحی را طی نخواهد کرد.

وی افزود: این روایت مشخص می کند که در سیر و سلوک انسانی عقل و علم جلودار هستند و باید نسبت به این مقوله توجه کرد که عنان اختیار انسان در دست عقل او باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: از امام علی (ع) روایت دیگری وجود دارد که نفس انسان رهاست و عقل، نفس انسان را از افتادن در پستی ها و گناه ها حفظ می کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که علم و عقل اگر عنان نفس را بگیرند نفس از انحراف ها و حرکت در بیراهه در امان و از افتادن در مهلکه ها مصون می ماند.

حوزه های علمیه هیچ گاه نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت نبوده اند

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین به انتخابات اشاره و عنوان کرد: حوزه های علمیه هیچ گاه نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت نبوده و طلاب و روحانیون مانند سایر اقشار مختلف مردم با حضور جدی و مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد، فرد اصلح را انتخاب خواهند کرد.

وی همچنین به  موضوع جذب و پذیرش طلاب جدید در حوزه علمیه استان قزوین، بیان کرد: مدیران و معاونان مدارس علمیه در این عرصه اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم حوزه علمیه قزوین را از نظر کمّی و کیفی  ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha