پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تبریز

حوزه / حجت‌ الاسلام عبداله محمدی در دیدار جمعی از معلمان و سپاهیان میانه، نقش شهید مطهری در تطهیر فرهنگ جامعه را نقشی حیاتی برای دوام و بقای انقلاب دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت‌ الاسلام عبدالله محمدی، در دیدار جمعی معلمان و سپاهیان شهرستان میانه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی، گفت: نقش معلم در جامعه به قدری حساس و موثر است که می تواند اعتقادات و فرهنگ جامعه را عوض کند.

وی با دعوت از نهادهای تربیتی به ویژه آموزش و پرورش و بسیج برای تربیت جوانان انقلابی و ولایی، اظهار کرد: امروز به قدری تهاجمات دشمن در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حوزه فرهنگ زیاد است که اگر معلمان انقلابی ما وارد صحنه نشوند و با تربیت انسان هایی وارسته با این تهدیدات مقابله نکنند، شکست مان قطعی خواهد بود.

امام جمعه میانه با اشاره به هجمه های شدید دشمن اوایل انقلاب اسلامی با راه اندازی احزاب مختلف و تزریق افکار انحرافی، نقش امثال شهید مطهری در تطهیر فرهنگ جامعه را نقشی حیاتی برای دوام و بقای انقلاب دانست و افزود: شهید مطهری زحمات بزرگی را در مبارزه با افکار انحرافی و التقاطی متحمل شد و به برکت افکار و آثار او، انسان های بزرگی تربیت یافته و سکان انقلاب را به دست گرفتند و همچنین با کمک شهید مفتح، فاصله هزاران کیلومتری بین حوزه و دانشگاه را از بین برده و این دو مرکز حساس فرهنگ ساز را به هم پیوند داد.

حجت‌ الاسلام محمدی، معلمی را شغلی ارزشمند عنوان کرد و در بیان اهمیت آن، جمله مشهور امام راحل که «معلمی شغل انبیا است» را یادآور شد و اظهار کرد: امام(ره) هرگز اهل اغراق و مبالغه و تملق نبود، بلکه ارزش معلمی را به خوبی شناخته و به ما گوشزد فرمود.

وی اضافه کرد: خانواده، الگوهای تربیتی و معلمان به عنوان مربیان جامعه، سه ضلع مثلثی است که امروز دشمن شدیدا مورد هجمه قرار داده و در پی تضعیف آن، برنامه های متعددی تدارک دیده  و می خواهد با بی اعتمادی جوانان و جامعه به معلم و تربیت والدین، فرهنگ اصیل اسلامی ما را از بین ببرد و این تهدیدی بزرگ برای ماست و باید در برابر این تهدید هوشیارانه وارد صحنه شویم و مطالعه آثار بی نظیر شهید مطهری می تواند در این مسیر، بسیار راهگشا باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha