شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام یونس میر ویسی سرپرست مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب

حوزه / سرپرست مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب گفت: حوزه های علمیه به عنوان مکتب امام صادق (ع) و جایگاه اصلی فقاهت، افتخار تربیت شاگردان این مکتب ناب را بر عهده دارند.

حجت الاسلام یونس میر ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه، بیان کرد: فهم درست از علوم حوزوی به معنای آشنایی با روح دین و آموزه های قرآن و عترت (علیهم الاسلام) است.

سرپرست مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب افزود: در عصر حاضر با توجه به پیشرفت علم، گذشته از مجهز شدن طلاب به علوم حوزوی، داشتن سواد رسانه ای لازمه حضور در عرصه های بین المللی است.

وی با اشاره به کلام گهربار امام باقر(ع) که فرمودند: الْکَمَالُ کُلُّ الْکَمَالِ :التَّفَقُّهُ فِی الدِّینِ، وَ الصَّبْرُ عَلَی النَّائِبَهِ، وَ تَقْدِیرُ الْمَعِیشَهِ، طلبگی عاقبت بخیری دو دنیا را به دنبال دارد، گفت: از جمله کمالات ذکر شده در روایات اهل بیت(علیهم السلام)، بحث تفقه در دین، فهم عمیق و غور در مباحث دینی است.

سرپرست مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه به عنوان مکتب امام صادق (ع) و جایگاه اصلی فقاهت، افتخار تربیت شاگردان این مکتب ناب را بر عهده دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha