شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 960476
۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی ، امام جمعه دزفول

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، گفت: از مؤلفه‌های اصلی جبهه انقلاب اصل مردم‌داری، تعلق نداشتن به گروه و جناح خاص، ساده و بی‌آلایش و صداقت با مردم، تمرکز بر خدمت‌رسانی و انگیزه خدمت به اقشار آسیب‌پذیر و محرومان، جهت دادن جامعه به سمت شفافیت و آگاهی و روشنی بخشی، و امیدآفرینی و نشاط‌بخشی به جامعه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام‌جمعه دزفول، در مراسم صبحگاه نیروی هوای در پایگاه چهارم شکاری دزفول که با حضور امیر بهفرد و دیگر فرماندهان، افسران و پرسنل این پایگاه برگزار شد، با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت، اظهارداشت: این آیه شریفه از مقاومت و استقامت رمزگشایی کرده با تعابیر بسیار زیبا و عمیق نقشه راه کاملی را به‌صورت کلیدواژه ارائه داده است.

وی با اشاره به دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: خداوند برای برداشتن ترس و خوف از دل مؤمنان به‌واسطه فراهم کردن اسبابی، حکمت‌ها و سنت‌ها را جاری می‎سازد، اگر افرادی بر عهد خود در مسیر الهی ثابت‌قدم و راسخ باشند خداوند این اسباب را فراهم خواهد کرد.

امام‌جمعه دزفول با اشاره به پیروزی و شادی مردم غزه اظهارداشت: شکست رژیم پوشالی صهیونیستی در مقابل مقاومت فلسطینی‌ها را می‌توان تفسیر همین آیه دانست که ترس را از دل کسانی که در مسیر الهی راسخ هستند برداشته و در دل دشمن می‌اندازد.

وی، آیت‌الله قاضی(ره) را نماد مقاومت دزفول دانست و تصریح کرد: دشمن در طول جنگ تحمیلی ۱۷۶ موشک از انواع موشک‌ها به دزفول زد ولی مردم مقاومت کردند تا آنجا که امام راحل و مقام معظم رهبری تعابیری در پی مقاومت مردم دزفول دارند از جمله “دزفول سرزمین افتخارات” و “دزفول دین خود را به اسلام ادا کرد”.

امام‌جمعه دزفول، با بیان اینکه ثمره مقاومت پیروزی است، خاطرنشان کرد: هرگاه بر مبنای اصول، مؤلفه‌ها و آموزه‌های دینی استقامت و پایداری کرده‌ایم، پیروز بوده‌ایم، همان‌گونه که استقامت، برای مردم دزفول، مردم غزه و مردم فلسطین و جبهه مقاومت افتخار شد و خداوند به شهدای جبهه مقاومت از جمله حاج قاسم عزت فراوان بخشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، با اشاره به سخن تاریخی مقام معظم رهبری که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید گفت: کارشناسانی از غرب نیز بر این مسئله صحه گذاشته‌اند که اسرائیل و استکبار جهانی آمریکا رو به افول است، و این نتیجه مقاومت می‌باشد.

امام‌جمعه دزفول، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: صف‌بندی دشمنان در مقابل انقلاب اسلامی از طرفی و انتخابات ریاست جمهوری از سوی دیگر، امروز کشور را در شرایط بسیار حساسی قرار داده است؛ چراکه در انتخابات پیش رو رقابت بین دو جریان انقلابی و غرب‌گرا می‌باشد که برای انتخاب درست باید ملاک‌ها را به‌درستی بشناسیم.

وی کلیدواژه‌هایی برای شناخت جریان انقلابی و شاخص‌های جبهه انقلاب، برای تشریح جریان انقلابی بیان کرد و گفت: از مؤلفه‌های اصلی جبهه انقلاب اصل مردم‌داری، تعلق نداشتن به گروه و جناح خاص، ساده و بی‌آلایش و صداقت با مردم، تمرکز بر خدمت‌رسانی و انگیزه خدمت به اقشار آسیب‌پذیر و محرومان، جهت دادن جامعه به سمت شفافیت و آگاهی و روشنی بخشی، و امیدآفرینی و نشاط‌بخشی به جامعه می‌باشد.

امام‌جمعه دزفول، با اشاره به احادیثی از امام علی(ع) تأکید کرد: انتخابات یک فرصت است که اگر آن را غنیمت نشمرده و اقدام به عمل نشود به تعبیر امیرالمؤمنین شدیدترین غصه‌ها را در پی دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha