شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
ارتحال امام خمینی

حوزه/ استاد مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم گفت: مردم نقطه اتکای امام خمینی(ره) پس از خداوند بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست فرهنگی به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) و شهادت امام جعفر صادق(ع) و انتخابات با حضور طلاب و کارکنان مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم برگزار شد.

مریم لشکری در این نشست بیان کرد: امام صادق علیه السلام پس از رحلت پدر بزرگوارشان رهبری فکری و سیاسی شیعیان را بر عهده گرفت.

وی اضافه کرد: آگاهی از معارف دینی و علوم بشری در راستای هدایت تشریعی، احیاء تفکر اسلامی و فرهنگ غنی اسلامی به منظور اداره امور مسلمین در ابعاد فردی و اجتماعی، لازمه امامت است.

استاد مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم در ادامه با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(رض) گفت: حضرت امام(ره) تنها به عنوان یک سیاستمدار برای ملت ایران و  مسلمانان مطرح نبودند، بلکه یک عالم بزرگ دینی، رهبری مردمی و ساده‌زیست و مظهر مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی به شمار می‌رفت.

لشکری بیان کرد: امروزه در جهانی که سرشار از ظلم و بی عدالتی است، آموزه‌های امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم ایستادگی در برابر تبعیض و تجاوز، همچنان راهگشاست، زیرا ایشان معتقدند: «از اولی که بشر در دنیا آمده است باب تنازع بین صالح و غیرصالح پیدا شده است».

وی گفت: رهبر فقید انقلاب اسلامی، اسلام را بهترین محرک برای مبارزه با ستمگران می دانند، زیرا در آموزه های این دین مبین اسلام، مخالفت با ظلم و تعدی به روشنی به چشم می خورد و دستورات دینی که مترقی ترین دستورات است، راه را معین کرده است.

استاد حوزه خواهران به ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) اشاره کرد و شجاعت و قاطعیت در مبارزه با استبداد داخلی و استکبار جهانی را از آن جمله دانست که این ویژگی، برخاسته از روح توکل و اعتماد به خداوند بوده و در همه کارهای آن بزرگوار مشهود بود.

لشکری، مردم را نقطه اتکای امام خمینی(ره) پس از خداوند دانست و ادامه داد: ایشان معتقد بودند مردم وقتی آگاه و متحد شوند، هیچ نیرویی نمی تواند در برابر آنها ایستادگی کند و بی‌تردید رمز بقاء انقلاب اسلامی هم همین است.

وی دو رکن اصلی رمز پیروزی را انگیزۀ الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد معرفی کرد.

استاد حوزه خواهران در ادامه، پیرامون اهمیت مشارکت در انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری در بیاناتی انتخابات را برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید خواندند زیرا برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود که دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.

لشکری افزود: حضور در انتخابات یکی از مستحکم ترین وسیله هایی است که این ملت می تواند آن را مثل یک زره پولادین در مقابل خود و در حمله دشمنان و سوءنیّت و بددلی مستکبران و دخالت کنندگان نگه دارد؛ انتخابات بسیار مهمّ است، ملت ایران شرکت در انتخابات را یک فریضه و یک عمل واجب بداند.

وی افزود: اگر در کشور ما انتخابات و مردم سالاری و حضور مردمی و اراده های جوشان شما مردم در وسط صحنه و میدان نبود، بدانید یک سال هم این انقلاب دوام نمی‌آورد.

استاد حوزه خواهران تاکید کرد: اصل حضور مردم در صحنه انتخابات مهم است؛ زیرا مشارکت عمومی نشان دهنده همبستگی ملی است و همبستگی ملی می تواند در مقابل توطئه های دشمنان به کشور مصونیت ببخشد زیرا  دشمن از اختلافات و از تشتت آراء مردم سوءاستفاده می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha