شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام خمینی انٹر نیشنل کانفرنس

حوزه/ کنفرانسی به همت هیئت علمای شیعه ماهاراشترا با همکاری کانال تلویزیونی SNN در هند برگزار شد که در آن دانشمندان معروف از کشورهای مختلف جهان شرکت داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، کنفرانسی به همت هیئت علمای شیعه ماهاراشترا با همکاری کانال تلویزیونی SNN برگزار شد که در آن دانشمندان معروف از کشورهای مختلف جهان شرکت داشتند.

حجت الاسلام محمد اسلم رضوی رئیس هیئت علمای هند به عنوان میزبان، از همه علما و دانشمندان تشکر کرد و گفت: امام خمینی (ره) شخصیت تاریخ ساز قرن بیستم است.

حجت‌الاسلام محمد عباس هم گفت: اگر مردم ایران موفق شده اند بخاطر این است که آنان رهبری یک عالم بزرگ را پذیرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین محبوب مهدی از آمریکا نیز در این کنفرانس شرکت کرد و گفت: پدرم از شاگردان امام راحل بود، او به من گفت که راز موفقیت امام خمینی، صداقت و اخلاص امام بود.

حجت الاسلام والمسلمین علی حیدر فرشته حیدرآبادی هم  گفت: دین مردم تا حد مسجد محدود شده بود. امام خمینی در عمل ثابت کرد که دین می تواند در هر زمینه زندگی مفید و راهنما باشد.

حجت الاسلام سید شمشاد حسین از کشور نروژ هم در سخنرانی خود گفت: امام خمینی (ره) به قدری شخصیتی جذاب داشت که علمای معروف اهل سنت پاکستان مجبور به تمجید از امام (ره) شد و گفت که امام خمینی عالم بزرگ معاصر شیعیان بود.

همچنین محسن آشوری، رئیس خانه فرهنگ ایران بمبئی، گفت: امام خمینی حرکت خود را با نام خدا آغاز کرد. وی نه تنها رهبر مسلمانان بود بلکه همه مردم مظلوم جهان او را رهبر خود می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی نیز گفت: امام خمینی (ره) نام شخصیت بزرگی است که انواع جهاد را به بهترین شکل مانند جهاد با نفس، جهاد با قلم و جهاد زبانی انجام داد. به برکت انقلاب اسلامی امروز اکثر جوانان در مساجد دیده می شود.

همچنین ابوالفضل، سرکنسول ایران در هند گفت: پس از ارتحال جانسوز امام خمینی (ره)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای وظیفه خود را به خوبی انجام داده است. وی بنده بزرگ خدا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha