چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ نشست مسئولین ستاد انتخابات استان قم

حوزه/ بیژن سلیمان پور گفت: در برگزاری انتخابات ۲۸خرداد ۱۴۰۰، ۲۲۰۰۰ نفر از نیروهای اجرایی، امنیتی و انتظامی، پشتیبانی و اصحاب رسانه و خبرنگاران و سایر اقشار استان مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر بیژن سلیمان پور، معاون استاندار قم صبح امروز در نشست مسئولین ستاد انتخابات این استان که با حضور استاندار قم و اصحاب رسانه برگزار شد گفت: برنامه اجرایی انتخابات از آذرماه سال ۹۹ ابلاغ و امور مربوط به آن مورد پیگیری واقع شده اند.

وی افزود: نقطه قوت برگزاری انتخابات در استان قم برخورداری از نیروهای توانمند، آشنا به این امر و مشرف به قوانین و کارکردهای انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان قم خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح هماهنگی بین قوای اجرایی و ناظر تلاش های خوبی از سوی استانداری شده است و تعامل و هم افزایی بسیار مطلوبی در استان قم وجود دارد.

وی گفت: از نظر جهان بینی توحیدی در جمهوری اسلامی ایران همه ما برای هدفی بزرگ تلاش می کنیم و شایسته است همه با هم و با همدلی امور را پیش ببریم.

رئیس ستاد انتخابات استان قم تصریح کرد: در بحث برگزاری انتخابات به اقتضائات شرایط جدید توجه شده و کمک به حسن انجام امور انجام گرفته است.

وی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که تأکید بر مشارکت بالا بود تلاش نموده ایم فعالیت داشته باشیم و به نشر مباحثی همچون اقتدار ملی، همدلی و دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازیم.

سلیمان پور بیان داشت: سیستم برگزاری انتخابات شورای شهر قم در این دوره به صورت تمام الکترونیک خواهد بود.

وی گفت: همیشه در هر دور انتخابات نکات جدیدی برای تجربه و آموختن وجود دارد؛ کمیته آموزش ستاد انتخابات استان قم بسته های آموزشی مختلفی را برای مسئولین و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در نظر گرفته است.

معاون استاندار قم اظهار کرد: یکی از دستاوردهای نظام، دولت و در سطح پایین تر استان قم، امنیت پایدار و بی بدیل این استان بوده است؛ در این استان که حرم امن اهل بیت علیهم السلام می باشد اما مسائل مهمی نیز در طول سال های اخیر شناسایی شده است که با درایت دستگاه های امنیتی استان قم دفع شده اند.

وی عنوان داشت: کمیته نارضایتی ها، یکی از کمیته های مربوط به ستاد انتخاباتی استان قم است که نقش جدی در مدیریت حوادث و رویدادهای سیاسی دارد؛ این کمیته مسئول رسیدگی به سؤالات و شکایت های اقشار مختلف و ستادهای انتخاباتی در سطح استان است.

سلیمان پور گفت: از نظر تأمین نظم و امنیت برگزاری انتخابات بررسی هایی در این زمینه بر اساس تجربیات قبلی داشته ایم؛ ۳۰۰۰ نفر از دوستان نیروی انتظامی در شعب اخذ رأی مستقر خواهند بود و ۲۰۰۰ نفر از سایر نیروی امنیتی نیز به تأمین امنیت برگزاری انتخابات در کنار آن ها خواهند پرداخت.

وی افزود: همه تدارکات لازم برای تأمین سخت افزارها، تدارکات و تأمین نیازمندی های برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است و مشکل خاصی در این زمینه ها نخواهیم داشت.

معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: برای افرادی که شناسنامه شان مفقود و یا مخدوش شده است نیز برنامه ریزی شده است و در این زمینه کمیته ای تشکیل داده ایم.

وی گفت: کار واحد و یکسانی با عمل به مُرّ قانون انجام گرفته است و آن حفظ اطلاعات و آبروی افراد رد صلاحیت شده در انتخابات شوراها بوده است؛ هدف ما حضور افراد با صلاحیت و پاکدست در عرصه انتخابات شوراهاست؛ برخی افراد نیز خودشان اعلام انصراف داشتند.

رئیس ستاد انتخابات استان قم بیان داشت: در این دور از انتخابات ۷۲۲ شعبه اخذ رأی را در نظر گرفته ایم؛ از بین این ها ۶۶۴ شعبه در سطح شهر قم است و سایر آن ها در سایر مناطق خواهند بود.

وی افزود: در حوزه انتخابات شوراها ۶ حوزه شهری را داریم.

معاون استاندار قم اظهار کرد: در برگزاری انتخابات ۲۲۰۰۰ نفر از نیروهای اجرایی، امنیتی و انتظامی، پشتیبانی و اصحاب رسانه و خبرنگاران و سایر اقشار استان مشارکت دارند.

وی گفت: ۲۰۰۷۱ نفر رأی اولی در این دوره در استان قم داریم.

سلیمان پور عنوان داشت: در جهت مقابله با ویروس کرونا شعب اخذ رأی را افزایش داده ایم و اپلیکیشن راهنما برای پیدا کردن نزدیک ترین شعبه اخذ رأی افراد مختلف در نقاط مختلف استان نیز طراحی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قم در پایان گفت: ما آمادگی کامل و صددرصدی برای برگزاری انتخابات داریم و در این چند روز باقی مانده برنامه های خود را مرور می کنیم تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بازنشسته IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    0 0
    منطقه قم‌مسجدحاج اسماعیل خاکفرج ساعت۸هنوز عوامل اجرایی کار را شروع نکرده بود