یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نکونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تواصی به حق و تواصی به صبر و حق‌محور کردن جامعه از وظایف عمومی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امروز همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در همایش تجلیل از فعالان تبلیغ دین با عنوان «جلوه‌های تبلیغ» با بیان اینکه تبلیغ دین یک وظیفه دینی برای هر انسان در هر جایگاه و مقامی است، اظهار داشت: تبلیغ دین یکی از وظایف اجتماعی و سیاسی انسان‌ها بوده و همگان باید در عرصه تبلیغ دین و شرک‌زدایی از جامعه، ترویج معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) فعالیت کرده و سبک زندگی خود را با آن مطابقت دهند.

وی با بیان اینکه کسی که در عرصه تبلیغ دین بی‌تفاوت باشد نقش و وظیفه دینی خود را به جا نیاورده، افزود: آیه « إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ (عصر /۳)»، ناظر بر همه مومنان جامعه است که باید دیگران را تواصی به حق و تواصی به صبر کنند و حق‌محور کردن جامعه را وظیفه‌ خود بدانند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تواصی به حق به اشکال مختلف عملی و در متن اجتماع شکل گرفته و انسان می‌تواند از طریق کسب و کار، هنر، خلتفیت، صنعت، عرصه نظامی، انتظامی و ... مروج توحید و مبلغ دین باشد.

نکونام در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است در تجلیل از فعالان تبلیغ به این مسئله توجه شود و خدمات افرادی را در کارهای شاخص و میدان‌های گوناگون مانند مجالس و هیئت‌های اهل‌بیت(ع)، جلسات، عرصه خدامی و ... قدر بدانیم.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت ثامن‌الائمه(ع) تصریح کرد: باید همه مؤمنان به‌عنوان مبلّغ بتوانند مروّج معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) باشند. اگر از سرمایه معنوی امام هشتم(ع) غافل باشیم دچار خسارت شده‌ایم.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری هم در این نشست ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) به حرکت آن حضرت از مدینه به مرو به‌عنوان یکی از جریان‌های اساسی تبیلغ دین اشاره کرد و گفت: این حرکت در دوره‌ای اتفاق افتاد که مردم از جریان تفکر شیعی ناامید بودند و حرکت ایشان اساسی‌ترین نقش در امتداد مسیر مکتب اثنی‌عشری بوده و برکات فراوانی را در مکتب تشیع به دنبال داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: افراد متعددی در بحث تبلیغ دین شرکت دارند که نشر دین ممکن است بدون مدد و یاری خلوص این خیل عظیم محبان اهل‌بیت(ع) صورت نگیرد، البته حضور عالم اهل دین در بسیاری از عرصه‌ها شرط است اما بسترسازی دین به کمک همین خیل عظیم رخ می‌دهد.

وی افزود: در سالروز فرمان امام خمینی(ره) و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی‌، تصمیم گرفته شد از ۳۹ نفر از فعالان عرصه تبلیغ در حوزه تعظیم شعائر، اقامه و تبلیغ دین و ترویج ارزش‌های دینی در جامعه، تجلیل گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha