شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام تلخابی

حوزه/ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: بقاع متبرکه امامزادگان عظیم الشان در قم، نعمت‌های الهی هستند که نباید از آنها غافل باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید تلخابی در آیین غبارروبی حرم مطهر امامزاده احمد بن قاسم(ع) اظهار کرد: امامزادگان عظیم‌الشأن متعددی در قم مدفون هستند که شاید به خاطر وجود بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س) مورد غفلت قرار گرفته باشند.

وی افزود: تاسیس و رونق حوزه علمیه قم به خاطر وجود نورانی و حرم مطهر حضرت معصومه(س) و سایر امامزادگان بوده است، توسل به اهل بیت(ع) و فرزندان آنها، سیره علما و صلحای ما در طول تاریخ بوده و نکته ارزشمندی در آن نهفته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به علاقه و محبت فراوان حضرت معصومه(س) به حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: این مهم در زیارتنامه ایشان هم مشهود است.

وی ادامه داد: گاهی نعمت‌های فراوانی در کنار ما هستند ولی از آنها غافل می‌مانیم، رحمت و نعمت الهی شامل حال مردم قم شده و نباید از آنها غفلت کنیم، مثلا وقتی می‌خواهیم به سفر مشهد مقدس برویم، ابتدا باید به حرم حضرت معصومه(س) برویم و از ایشان طلب اجازه کنیم و نیز ببینیم که حق زیارت ایشان را بجا آورده‌ایم یا نه، این امر در مورد دیگر بقاع متبرکه هم صدق می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با تاکید بر قدر دانستن وجود بقاع متبرکه فراوان در قم عنوان کرد: از آیت‌الله اراکی پرسیدند هنگام زیارت حضرت معصومه(س) چه دعایی کنیم و ایشان فرمود شأن حضرت بالاتر از این است که حاجت‌های مادی‌مان را بخواهیم، می‌توانیم برویم سر مقبره میرزای قمی و از او اینگونه حاجات را بخواهیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه حضرت احمد بن قاسم(ع) از جمله امامزادگان مشهور و عظیم‌الشأن هستند که در قم به خاک سپرده شده‌اند گفت: باید در مورد ایشان و دیگر فرزندان و نوادگان امامان معصوم(ع) بیشتر مطالعه کنیم و از اقدامات و خدمات آنها آگاه شویم و به این ترتیب در تکریم آنها بیشتر بکوشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha