سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: اگر دولت به دنبال از بردن پدیده کولبری در مرزهای کشور است، بهترین و اصولی‌ترین راه ایجاد اشتغال پایدار و نیز ایجاد مراکز تولیدی کلان در سطح استان‌های مرزی است؛ بنابراین انتظار ما از دولت سیزدهم این است که برای کولبران برنامه‌ای کاربردی، عملی و تخصصی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: متاسفانه قاچاق کالا در کشور ضربات بسیاری بر اقتصاد و تولیدات داخلی وارد می‌کند و همین امر زمینه بیکار شدن کارگران و مراکز تولیدی و صنعتی در مملکت شده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از نیازهای حیاتی برای برون رفت از این وضعیت نامساعد اقتصادی، جلوگیری از قاچاق بی‌رویه کالاهای خارجی به داخل کشور است؛ زیرا اگر این روند ادامه پیدا کند، شاهد یک بیکاری بی‌سابقه در کشور به ویژه در استان‌هایی همانند کردستان خواهیم بود.

امام جمعه سنندج، ادامه داد: البته نباید مسئولان مقوله قاچاق کالا را با موضوع کولبری گره بزنند، زیرا کولبری یک شغل ضعیف برای برخی از افراد است که با این کار هزینه های ابتدایی و روزمره زندگی خود و خانواده‌شان را تامین می‌کنند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهمترین کار دولت در این حوزه مبارزه اساسی و قاطع با قاچاق سازمان یافته در سطح ملی است، دولت باید با قاچاقچیانی که به صورت عمده اقدام به وارد کردن کالاهای غیرقانونی به کشور می‌کنند، برخورد داشته باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با این حال در طول سال شاهد از بین رفتن و کشته شدن بسیاری از کولبران در مرزها هستیم، کولبرانی که برای به دست آوردن حداقل دستمزد جان خود را در معرض سرما، بَهمن و یخ زدن قرار می‌دهند، آیا این صنف همان مخلان اقتصادی کشور هستند؟!

ماموستا رستمی در ادامه سخنان خود با اشاره به امنیت مطلوب در کشور به ویژه استان کردستان، اظهار داشت: تمام تلاش ما باید این باشد که کولبران را ساماندهی کنیم تا شاهد این همه کولبر آسیب دیده و زخمی در این راه‌های صعب‌العبور نباشیم.

امام جمعه سنندج گفت: از سوی دیگر اگر دولت به دنبال از بردن پدیده کولبری در مرزهای کشور است، بهترین و اصولی‌ترین راه ایجاد اشتغال پایدار و نیز ایجاد مراکز تولیدی کلان در سطح استان‌های مرزی است، بنابراین انتظار ما از دولت سیزدهم این است که برای کولبران برنامه‌ای کاربردی، عملی و تخصصی داشته باشد.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط رژیم بعث اشاره کرد و گفت: در چنین روزهایی یعنی در سال 66 رژیم جنایتکار عراق با بمباران شیمیایی شهر کُردنشین «سردشت» جنایت بزرگی در حق مردم مظلوم این شهر انجام داد و بسیاری در این حمله وحشیانه به طرز بسیار دردناکی به شهادت رسیدند با این حال شاهد سکوت معنادار داعیه‌داران حقوق بشر در جهان در مقابل این جنایت ضدبشری بودیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله دیگری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دولت انقلاب به صورت جدی بدان پرداخته‌اند، موضوع جوانان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور است، بنابراین باید توجه مسئولان و مدیران به نسل جوان بیش از پیش شود.

ماموستا رستمی در ادامه با اذعان به اینکه مواد مخدر بنیان بسیاری از خانواده‌ها را متلاشی کرده، عنوان داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر اعتیاد به شدت جامعه ما و خانواده‌ها را تهدید می‌کنند و به عینه شاهدیم که بسیاری از سرمایه‌های انسانی و مالی به وسیله اعتیاد در حال از بین رفتن هستند.

امام جمعه سنندج افزود: یکی از بزرگترین مشکلات اعتیاد این است که معتاد نه تنها برای خود مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند بلکه خانواده خویش و حتی جامعه پیرامونش نیز از اعتیاد در امان نیستند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود گفت: برای از بین بردن اعتیاد در کشور به ویژه در استان کردستان نیازمند اجماع ملی و نیز برخورد شدید دولت و نهادهای مربوطه با این پدیده ناخوشایند اجتماعی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha