شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد - امام جمعه اهواز

حوزه/ امام جمعه اهواز با بیان این‌که در رابطه با عزاداری حادثه عاشورا یک‌شور و یک شعور نیاز است، گفت: شور عزاداری همین دسته‌جات، سینه‌زنی و عزاداری و خدمت کردن برای احیای دین بخشی از شور است اما مساله مهم شعور است، همان‌گونه که شب‌های قدر یک کلاس ۸۲ ساله می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در مراسم آغاز طرح حمایت و پشتیبانی از تکیه‌های عزاداری توسط مؤسسه خیریه فاطمه الزهرا(س) خوزستان، اظهارداشت: مقام معظم رهبری فرمودند اسلام راستین و اسلام آمریکایی وجود دارد در زمینه عزاداری نیز شاهد عزاداری با خاصیت و بی‌خاصیت هستیم.

وی با بیان این‌که در رابطه با عزاداری حادثه عاشورا یک‌شور و یک شعور نیاز است، گفت: شور عزاداری همین دسته‌جات، سینه‌زنی و عزاداری و خدمت کردن برای احیای دین بخشی از شور است اما مساله مهم شعور است، همان‌گونه که شب‌های قدر یک کلاس ۸۲ ساله می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که عاشورا باید بتواند در وجود انسان تحول ایجاد کند، ادامه داد: وظیفه انسان هرسال بعد از عزاداری پرشورتر و بیشتر از سال گذشته است و با توجه به مشکلات خوزستان، عزاداری‌ها نباید تحت‌الشعاع قرار گیرد.

امام جمعه اهواز، با بیان این‌که دشمنان دین نباید تصور کنند چون درگیر مشکلات هستیم از تعظیم شعائر اهل‌بیت(ع) کم می‌گذاریم، خاطرنشان کرد: وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع) حسابش با همه متفاوت است، هرکدام از ما در مکتب حیات‌بخش تشیع هرساله پرشورتر از سال‌های گذشته باید بدرخشیم و بعد از دهه بزرگ عاشورا، خود را برای اربعین حسینی آماده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با اشاره به این‌که مواکب و دسته‌جات عزاداری باید دارای اثرگذاری باشند که بتوانند در وجود انسان‌ها تحول ایجاد کنند، اظهارداشت: اگر فضائل انقلاب اسلامی را یک‌طرف بگذاریم، نماز را یک‌طرف بگذاریم، مهم‌ترین دغدغه یک فرد دارای قدرت باید اقامه نماز باشد. لذا مواکب و دسته‌جات عزاداری به این فریضه توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به پیام جدید مواکب در عزاداری امسال اشاره و عنوان کرد: مهم‌ترین دغدغه اقامه نماز است و باید بتوان نماز را در جایگاه خودش قرار دهیم البته انسان اول باید خود را مقید کند.

وی با بیان این‌که در داستان آب باید به دولت فرصت داد که سوار بر کار شود تا وضعیت تثبیت شود، گفت: نیروهای انقلابی و جهادی هرکجا باشند ولو در دل تحریم‌ها می‌توانند به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنند اما برخی غرب‌زده همه چی را به خارج گره زده‌اند.

انتهای پیام./ ۱۰۱۲۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha