شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پادکست عاشورایی

عضو انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: یکی از اقدامات ارزشمند در راستای نشر فرهنگ حسینی در جامعه، تولید پادکست های عاشورایی و انتشار گسترده آن در عرصه فضای مجازی است.

فاطمه کریمی دردشتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش اظهار داشت: یکی از وظایف ما این است که پیام های اصیل نهضت عاشورای حسینی را با ابزار هنر و رسانه به آحاد جامعه و از جمله نسل جوان منتقل کنیم.

وی افزود: پیام عاشورا در عصر فضای مجازی زمانی می‌تواند به درستی به مخاطب منتقل شود که الزامات انتقال این پیام توسط تولیدکنندگان آثار رسانه‌ای شناخته و لحاظ گردد که از مهم ترین این الزامات، سنخیت عملی و معنوی تولیدکننده اثر با روح این پیام است.

وی اضافه کرد: منظور از این سنخیت، پیاده‌سازی پیام در زندگی و وجود صاحب اثر می‌باشد، چه آن که در صورتی که سنخیت مذکور وجود نداشته باشد، پیام در بالاترین سطح خود نیز در مخاطب، اثر مطلوب را نخواهد گذاشت.

محقق و پژوهشگر عرصه رسانه همچنین با تأکید بر این که احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اصلی‌ترین پیام عاشورا است، گفت: همچنان که در بیانات و خطبه های امام حسین(ع) نیز مورد تاکید قرار گرفته، نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر غافل بود، کما این که یکی از اهداف اصلی قیام حضرت سیدالشهدا(ع) احیای همین فریضه بوده است.

وی با اشاره به این که ترویج سبک زندگی اسلامی، یکی از مصادیق مهم امر به معروف در عصر حاضر است که می‌بایست رسانه‌ها در راستای تحقق آن، نقش‌آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: پیام‌های تربیتی مستخرج از عاشورا بخشی از ترویج سبک زندگی اسلامی است که انتقال این پیام‌ها در بستر رسانه، در گروی ارائه محتوای درخور در قالب‌های خلاقانه با رعایت اختصار پیام و تدریجی بودن آن است.

کریمی دردشتی همچنین افزود: در این راستا و به همت بنیاد ولایت، کانون فرهنگی رسانه ای پادا و نیز سازمان بسیج مهندسین استان قم، سلسله پادکست‌های عاشورایی در خیمه مجازی محرم با هدف ترویج و نشر معارف اسلامی و اهل بیت(ع)، در این ایام تولید شده که خود، نمونه‌ای از به خدمت درآوردن ظرفیت رسانه در جهت انتقال پیام عاشورا می‌باشد.

فیلم/ آخرین پادکست از سلسله پادکست‌های عاشورایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha