چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اام جمعه قزوین

حوزه / امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه امام جمعه صرفاً امام جمعه اصولگرایان و یا اصلاح طلبان نیست، اظهار کرد: جایگاه امام جمعه، جایگاه پدری، هدایتگری و دلسوزی است و به همه اقشار جامعه تعلق دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آوج، گفت: از خدای متعال برای امام جمعه فقید حجت الاسلام والمسلمین هاشمی که بسیار زاهد و تاثیرگذار بودند، علو درجات را مسئلت می کنیم که برای آوج و حوزه علمیه زحمات بسیاری را متحمل شدند.

 وی ادامه داد: مرحوم هاشمی شخصیتی مردمی بودند که یکی از مهمترین شاخصه های موفقیت برای یک امام جمعه است.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: منطقه آوج، منطقه ای معنوی، فرهنگی و تاریخی است که پیشینه آن نشان می دهد علاقه مردم به دین ریشه تاریخی دارد و این مهم بسیار ارزشمند است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال در سوره جمعه فرمود ای کسانی که ایمان آورده اید وقتی شما را به نماز جمعه دعوت می کنیم، ‌برای آن بشتابید و معامله را رها کنید و این بیان خدای متعال نشان دهنده اهمیت نماز جمعه است.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: برای نماز جمعه قیام همگانی لازم است؛ در نماز جماعت و نماز جمعه بر خلاف نماز شب، تشویق شده ایم علنی انجام دهیم و تاکید می کنند که دیگران را نیز با خود همراه کنید و این تاکید در نماز جمعه بیشتر است و لازم است همه نماز جماعت ها، مسئولان و اقشار مردم برای برپایی باشکوه نماز جمعه پای کار بیایند.

 امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه امام جمعه صرفاً امام جمعه اصولگرایان و یا اصلاح طلبان نیست، اظهار کرد: جایگاه امام جمعه، جایگاه پدری، هدایتگری و دلسوزی است و  به همه اقشار جامعه تعلق دارد و وقتی جایگاه پدرانه شد، ‌ با نگاه حزبی و جناحی عمل نمی کند و با روح ملاطفت و ایمانی پای کار خدمت به مردم می آید و در این شرایط همه امام جمعه را پناه خود می بینند

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند نماز جمعه قرارگاه معنوی، فرهنگی، تقوایی و ایمانی است و تاکید کردند امام جمعه فرمانده این قرارگاه است و این ساختار قرارگاهی را می باید بسیار جدی بگیریم.

 وی بیان کرد: حجت الاسلام سیدابراهیم موسوی امام جمعه جدید آوج تجربیات بسیار خوبی دارند و ان‌شاءالله شاهد توفیقات ایشان در این عرصه مهم باشیم.

امام جمعه تنها امام جمعه اصولگرایان و یا اصلاح طلبان نیست

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha