شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ عهد علمی دانشگاهیان با حضرت ولیعصر(عج) در شب امامت حضرت بقیت الله الاعظم(عج)

حوزه/معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:ابتدای دهه ۸۰ تشکیل کانون های مهدویت و نقش نهادمقام معظم رهبری در دانشگاهها در ترویج معارف مهدوی و آینده‌پژوهشی در بین اساتید و دانشجویان بسیار ارزشمند بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه جمعه در همایش «عهدعلمی دانشگاهیان با حضرت ولی‌عصر(عج)» که با حضور مسئولان دانشگاهی کشور در ساختمان ۳۱۳ مسجد جمکران برگزار شد، اظهارکرد: فرهنگ سازی مهدویت و تبیین آن بزرگترین دغدغه دانشجویان بوده و طی سالهای اخیر قوت بیشتری به خود گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت به مسئله موعود و مهدویت در دانشگاه ها بسیار ضروری است، افزود: آماده سازی عصر ظهور دغدغه اصلی دانشجویان است تا بتوانند با فرهنگ سازی زمینه ظهور امام زمان(عج) را در دانشگاه ها و جامعه فراهم کنند.

وی ادامه داد: امروز همانگونه که دشمن نایستاده و با همه توان خود وارد عرصه اسلام گریزی، شبهه افکنی، جریان‌های انحرافی و هر اقدامی برخلاف مسیر مهدویت را در دستور کار خود قرار داده است و با بمباران رسانه‌ای بذر ناامیدی را در کشور می کارد، ما دانشگاهیان وظیفه داریم با برگزاری دوره‌های مهدویت، انتظار و فلسفه ظهور اساتید و دانشجویان خود را نسبت به مسائل پیرامون آگاهی بیشتری داده و بذر ناامیدی که دشمن در حال کاشت آن در کشور را از بین ببریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: آنچه امروز نیازکشور است، نیاز به امید، به آینده و یا برطرف کردن ناامیدی‌هاست. وجود مشکلات پایه‌ای همچون معیشت، اقتصاد و هجمه دشمن در این زمینه نگاه تیره و تاری را نسبت به آینده جوانان رقم زده است که امید است با آمدن دولت سیزدهم این مشکلات برطرف شود و بار دیگر دشمنان ناکام شوند.

شیراوژن بیان کرد: امروز باید مسائل و مطالبی که مطرح می‌شود به مخاطب خاص خودش یعنی دانشجویان نزدیک باشد و ادبیاتی که به کار گرفته می‌شود جوان پسند باشد که در این خصوص بزرگ منادی حل مسائل و توجه به جوانان شخص مقام معظم رهبری است که با بیانات مختلف، استدلالهای متعدد، مصادیق بارز و عینی بذر امید را در قلب جوانان می کارند و با جوانگرایی در دولت سیزدهم و شعاری حرکت نکردن این امید قوت گرفته است.

وی با طرح این سوال که «چرا مقام معظم رهبری همیشه از امید به آینده صحبت می کنند اما دیگران نه؟» پاسخ داد: اینکه رهبر انقلاب همیشه از امید به آینده سخن می‌گویند و دیگران ناامیدهستند باید معیارهای متعددی را مدنظر قرار داد، جایگاه ایشان و نوع آمار و اطلاعاتی که به ایشان می‌دهند چیزی فراتر از آنچه است که در اختیار ما قراردارد، تحلیل‌های که دارند و می‌گیرند، تجربیات دوران ریاست جمهوری و پشت سرگذاشتن مقاطع سختی که بعداز پیروزی انقلاب اسلامی دیده‌اند و شاهد حل آن بوده‌اند همه این مواردی است که با اعتماد بیش از پیش می‌توان به سوی آینده حرکت کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی ادامه داد: مهدویت، کلان نگاه معرفتی و ارزشی است که می‌توان با پرداختن به آن، ترویج و تبیین آن میان دانشجویان و آشنا شدن با مفهوم انتظار در صحت و سلامت به سرمنزل مقصود رساند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha