شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تهرانی

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گفت: تربیت ۱۷۴۴ دانش آموخته سطوح ۳ و ۴ به عنوان استاد در حوزه های علمیه، دانشگاه و آموزش و پرورش نمونه ای چشمگیر از فراهم نمودن بستر آموزشی برای دانش آموختگان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی تهرانی، اظهار داشت: فراهم کردن زمینه ایفای نقش و اثربخشی دانش آموختگان در عرصه‌های آموزش، تبلیغ، مدیریت اجرایی و پژوهش از همواره از راهبردهای جدی و کلان حوزه‌های علمیه خواهران بوده است.

وی افزود: تربیت ۱۷۴۴ دانش آموخته سطوح ۳ و ۴ به عنوان استاد در حوزه های علمیه، دانشگاه و آموزش و پرورش نمونه ای چشمگیر از فراهم نمودن بستر آموزشی برای دانش آموختگان است.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: همچنین حضور ۱۲۹۰ دانش آموخته مراکز و مؤسسات تخصصی حوزوی خواهران در عرصه های مدیریت علمی، اجرایی، پژوهشگری و تبلیغی در نهادها و سازمان های حوزوی و دانشگاهی و اجرایی کشور، غنای اثرگذاری حوزه های علمیه خواهران را بیان می دارد.

وی خاطرنشان کرد: بانوان طلبه فعال در عرصه‌های آموزش، تبلیغ، مدیریت اجرایی و پژوهش از گرایش های مختلف تحصیلی همچون «تفسیر و علوم قرآنی»، «فقه و اصول»، «کلام اسلامی»، «تاریخ اسلام»، «تفسیر تطبیقی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «فقه خانواده»، «مطالعات اسلامی زنان»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی»، «فلسفه اسلامی» و «مدرسی ادبیات عرب» بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی در پایان گفت: بیشترین فعالان طلبه بانو در این عرصه ها از گرایش های تفسیر و علوم قرآنی با ۶۴۲ طلبه و فقه و اصول با ۳۳۱ طلبه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha