شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست خبری برگزاری جشنواره تئاتر استانی قم

حوزه/ علی فرحناک گفت: حمایت از گروه نمایش بچه های اوتیست یکی از فعالیت های انجمن هنرهای نمایشی استان قم می باشد که یک حرکت کم نظیر در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علی فرحناک رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه گفت: این انجمن در سال های گذشته فعالیت خوبی داشته است و سعی کرده ایم حتی در شرایط کرونایی هم برنامه هایی برای این عرصه داشته باشیم.

وی افزود: پیگیری ثبت انجمن هنرهای نمایشی، حمایت از ضبط فیلم نمایش «مهندس ها» و مشارکت در ضبط فیلم نمایش های با هدف هنرآموزی، تولید و اجرای نمایش خیابانی «انتخاب» و برگزاری جلسات هیئت مدیره و تدوین برنامه های گروه های نمایش استان از فعالیت های این انجمن تاکنون بوده است.

فرحناک خاطرنشان کرد: ما تصمیم داریم گروه های نمایشی را در معرض جشنواره های مختلف قرار دهیم و از آنان حمایت کنیم؛ در سال گذشته و در جشنواره کشوری تئاتر گروه های نمایش استان قم موفق به کسب جوایزی شدند که برای این استان مایه افتخار است.

وی به تشریح کلاس های مختلف در زمینه ها و مقاطع متفاوت عرصه نمایش پرداخت و گفت: انجمن هنرهای نمایشی استان قم طرح آموزشی «چارسو» را در حال اجرا دارد که به آموزش مبانی مقدماتی نمایش می پردازد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم تصریح کرد: پیگیری جلسات شورای سیاست گذاری تئاتر استان قم یکی دیگر از فعالیت های این انجمن می باشد.

وی با اشاره به برنامه تلویزیونی «حسینیه نوگلان فاطمی» افزود: تولید تله تئاتر و کارهای تلویزیونی یکی دیگر از برنامه های در حال پیگیری انجمن هنرهای نمایشی استان قم است.

فرحناک بیان داشت: سعی کرده ایم از امکانات موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم تا به ارتقای هنرمندان در عرصه نمایش بپردازیم.

وی گفت: تمرین نمایش من و هزار و یک شب زنده ام با موضوع دفاع مقدس در حال انجام می باشد که در جشنواره استانی نیز شرکت داده شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم اظهار کرد: حمایت از گروه نمایش بچه های اوتیست یکی دیگر از فعالیت های انجمن هنرهای نمایشی استان قم می باشد که یک حرکت کم نظیر در سطح کشور است.

وی با تأکید بر لزوم احیا و ترویج هنر تعزیه در استان قم عنوان داشت: جهت راه اندازی کارگاه های آموزشی «تعزیه» جهت استفاده درست از استعدادهای جوان برنامه ریزی هایی داریم.

فرحناک گفت: جشنواره استانی تئاتر قم از ۹ الی ۲۵ آذر امسال برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است: در این نشست که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد پوستر بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی قم مورد رونمایی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha