شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ارتش اص

حجت الاسلام زمانی گفت: تقابل ایران و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا  به دلیل تقابل ایدئولوژیک دو کشور است، انقلاب با تأسی به دستورات خداوند متعال در قرآن کریم و سیره و روش اهل بیت با پدیده ای به نام استکبار جهانی مخالف است و آن را بر نمی تابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام غلامعلی زمانی، صبح امروز در جمع افسران و سربازان یگان های ارتش اصفهان با بیان اینکه همواره باید تاریخ را چراغ راه آینده قرار داد گفت: هدف خداوند متعال نیز از بیان وقایع مهم تاریخی در قرآن کریم،   همین موضوع مهم، یعنی عبرت از تاریخ است.

وی همچنین به سفارش حضرت علی علیه السلام به فرزند خود مبنی بر استفاده از وقایع تاریخی گذشته برای یافتن راه صحیح در آینده اشاره کرد و مخاطب عام این سفارش را همه انسان ها دانست.

حجت الاسلام زمانی، ۱۳ آبان ماه را نمونه ای از این وقایع مهم تاریخی عنوان کرد و گفت: اهمیت این روز به دلیل سه اتفاق  مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی اتفاق اول را ماجرای کاپیتلاسیون و اعتراض شدید امام راحل (ره) در سخنرانی تاریخی خود و به دنبال آن تبعید ایشان به ترکیه در ۱۳ آبان ۴۳ دانست و گفت: دومین  واقعه تاریخی  این روز مربوط به ۱۳ آبان ۵۷ و تظاهرات و به دنبال آن شهادت جمع زیادی از دانش آموزان است که این تظاهرات نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های  ارتش منطقه اصفهان تصریح کرد: سومین اتفاق مهم و تاریخی این روز، که ترسیم روابط سیاسی ایران و آمریکا را رقم زد،   مربوط به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا،   توسط ۳۰۰ نفر از دانشجویان پیرو خط امام است.

 وی در توضیح تاریخ روابط ایران و آمریکا گفت: تا قبل از قرن نوزدهم میلادی هیچ رد پایی از حضور و مداخلات آمریکا در امورات مربوط به ایران به چشم نمی خورد.

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: با توجه به اشغال ایران در زمان جنگ جهانی دوم توسط انگلیس و فرانسه و در پی آن،   نفرت مردم ایران از این دو کشور به دلیل غارت گری آنها، آمریکا از این فرصت به نفع خود سوء استفاده کرد و مداخله خود در امور ایران را به عنوان یک کشور محبوب از قرن نوزدهم میلادی آغاز کرد.

 وی افزود: این در حالی بود که خیانت ها و فتنه ها علیه ملت ایران توسط این کشور جنایتکار در پشت پرده در حال انجام بود تا اینکه چهره واقعی آمریکا با نقش این کشور در ماجرای  کودتای ۲۸ مرداد ماه به ملت ایران نشان داده شد و دیوار اعتماد بین دو کشور فرو ریخت و از آن تاریخ به بعد روز به روز به نفرت ملت ایران از آمریکا افزوده شد.

وی ابراز کرد: این نفرت از آمریکا  در انقلاب اسلامی شدت یافت و با جنایت های پی در پی آمریکا همچون هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و کشتن تعداد زیادی از مردم بی گناه، کودتای ناکام طبس، ایجاد،   تحریک و تجهیز گروهک های معاند انقلاب در مرزهای کشور و در نهایت تجهیز و تحریک صدام به آغاز هشت سال جنگ تحمیلی،   آن هم در اولین روزهای انقلاب، به اوج خود رسید.

وی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام را که به تایید حضرت امام (ره) نیز رسید را حاصل فتنه گری های آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد و گفت: این حرکت جهادی توسط ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های فنی تهران به وقوع پیوست که تعداد زیادی از آنها کمی بعد در هشت سال دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شدند.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش منطقه اصفهان در ادامه سخنرانی خود، تقابل ایران و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را به دلیل تقابل ایدئولوژیک دو کشور قلمداد کرد و گفت: انقلاب با تاسی به دستورات خداوند متعال در قرآن کریم و سیره و روش پیامبر (ص) و اهل بیت مطهر با پدیده ای به نام استکبار جهانی مخالف است و آن را بر نمی تابد.

وی در پایان با بیان اینکه آمریکا تنها به عنوان نماد و سرکرده استکبار جهانی مطرح است گفت: استکبار جهانی فقط به آمریکا خلاصه نمی شود بلکه شامل آمریکا و شرکای غربی او در این ادعای باطل یعنی ادعای کدخدایی برای کل جهان است و ایران اسلامی به حول و قوه الهی و با اتکا به قدرت لایزال، گوش به فرمان سکان دار انقلاب اسلامی علیه خباثت های استکبار جهانی می ایستد و به یاری خداوند،   این علم مقدس را به دست صاحب اصلی آن، وجود مقدس حضرت ولی عصر (عج) می سپارد.   

انتهای پیام                                                                                    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha