شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز بر لزوم استفاده از ظرفیت های گردشگری و بین المللی استان فارس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه تربیت مربی بین الملل که در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار شد، اظهار کرد: استان فارس یکی از استان هایی است که به لحاظ تنوع ظرفیت های گردشگری و بین المللی امتیاز های خاصی دارد.

وی ادامه داد: نخستین ظرفیت استان فارس در بعد زیارتی است، وجود حرم های مطهر فرزندان بلافصل امام موسی بن جعفر(ع) و تکثر امامزادگان این استان را به یک قطب فرهنگی دینی و مذهبی تبدیل کرده است که مجموعه حوزه های علمیه می توانند آن را به ثمر بنشانند.

به گفته مدیر حوزه علمیه فارس، ظرفیت دوم استان فارس ظرفیت تاریخی و باستانی است، بناهای تاریخی زیادی در استان فارس وجود دارد که مخصوصا بعد مذهبی او به غیر از شخصیت های مذهبی ظرفیت مناسبی برای معرفی به عرصه بین الملل به منظور تبیین مبانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه فارس تصریح کرد: کمتر شهر و استانی وجود دارد که دارای مدارس علمیه تاریخی مانند مدرسه خان، منصوریه، مقیمیه، قوام و آقاباباخان باشد.

وی به ظرفیت سوم استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت سوم که شاید ارتباط آن با حوزه های علمیه کمتر باشد، ظرفیت سیاحتی و تفریحی استان فارس و شهر شیراز است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار گفت: ظرفیت چهارمی که در سال های اخیر بیشتر توسعه پیدا کرده، ظرفیت سلامت استان است؛ ظرفیت هایی که در حوزه بهداشت و درمان استفاده شده  شیراز را تبدیل به قطب پزشکی کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha