شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
13 ابان

حوزه/ قنبری گفت: پدیده دیروز و تحقیر امریکا در آبهای خلیج فارس توسط سپاه پاسداران یک رسوایی بین المللی است، امروز امریکا از سر استیصال به دزدی دریایی و دزدی نفتکش افتاده است، روز گذشته باردیگر ثابت شد آمریکا در برابر ملت ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حشمت الله قنبری، پیش از ظهر امروز در سخنرانی مراسم یوم الله ۱۳ آبان اصفهان، اظهار کرد: اوراق تاریخ اینگونه بیان کرده در طول حیات انسان رخدادهای مهم و عبرت آموزی از تلاقی و مقابله جبهه حق با جریان باطل ثبت شده است و محل درس و هدایت و افزایش مقام انسانی شده  است.

وی بیان کرد: وقتی به فرعون خبردادند در دستگاهش، فرزندی متولد خواهد شد که او را ازبین خواهد بُرد، دستور هراسناکی صادر کرد، ولی مشیت الهی براین قرار گرفت حضرت موسی بر روی موج آب آرام وارد قصر حکومتی فرعون بشود و رشد و بالندگی پیدا کند و به عنوان رُسل و منجی قرار گیرد و اقتدار نظام سلطه را با یک چالش جدی مواجه کند.

این پژوهشگر تاریخ عنوان کرد: سنت خداوند براین بود در سالروز زمانی که حضرت موسی نجات پیدا کرد، فرعون در زیر آبها دفن شود تا نظام سلطه تحقیر شود.

همه موجودیت ابلیس در قول و فعلیت آمریکا تجلی و تبلور

قنبری افزود: در انقلاب اسلامی که در امتداد راه انبیاء و سنت اولیاء شکل گرفت حکایت‌های عجیبی رخ دهد، در ۱۳آبان جریان فکری و نرم افزای نظام سلطه، خط فکری امام راحل را خطر تشخیص داد و به تبعید فرستاد تا ریشه اندیشه امام که برخاسته از وحیانیت دینی و اسلام بود، بخشکاند.

وی با بیان اینکه امام راحل یک نظام نوینی تاسیس کرد تا تمام نظام سلطه را تحقیر کند، تصریح کرد: همه موجودیت ابلیس در قول و فعلیت آمریکا تجلی و تبلور داشت و قلمروی اسلام را در حیطه خود قرار داده بود به نحوی که هرآنچه اراده می کرد باید محقق می شد و در باغ باور خود نمی گنجید که در حرم امن خود از ملت ایران سیلی بخورد و کانون امنیت خود را در منطقه از دست بدهد.

این مورخ با بیان اینکه با تسخیر لانه جاسوسی اولین نطفه جبهه فراگیر استکبار بسته شد، اذعان کرد: تسخیر سفارت آمریکا یک کلید واژه بود  برای اینکه نظام سلطه توسط نظام انقلاب اسلامی تحقیر شود.

قنبری عنوان کرد: در طول چهاردهه گذشته، تمام توان نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی و امت ایران صرف شد به طریقی که سنگین ترین تحریم های ظالمانه برقرار شد، دلیل آن این بود که نفس هر حق طلبی در دنیا گرفته شود، ولی ملت ایران مقتدرانه درمقابل استکبار ظاهر شد.

وی با اشاره به اینکه در ادامه  خصومیت آمریکا علیه ایران، ائتلاف جهانی جنگی علیه نظام جمهوری اسلامی با تدبیر امام راحل و بصیرت ملت ایران شکست خورد، گفت: دشمنان تصورمی کردند پس از امام راحل، انقلاب زمین گیر می شود، ولی امام خامنه ای پس از رحلت امام خمینی(ره) در همان قامت، نظام سلطه را به سخره گرفت و تحقیر کرد.

امریکا از سر استیصال به دزدی دریایی افتاد

این کارشناس تاریخ خاطرنشان کرد: دشمنی آمریکا با ایران از جنس دشمنی فرعون با موسی است و دشمنی آمریکا با ملت ایران بر سر اصول اسلام و دیانت است، هرگز امریکا با ملت ایرانی که با شهدا پیمان بسته است کنار نخواهد آمد.

وی افزود: پدیده دیروز و تحقیر آمریکا در آبهای خلیج فارس توسط سپاه پاسداران یک رسوایی بین المللی است، امروز امریکا از سر استیصال به دزدی دریایی و دزدی نفتکش افتاده است، روز گذشته باردیگر ثابت شد آمریکا در برابر ملت ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند.

قنبری ادامه داد: ما «مرگ بر آمریکا» می گوییم، چون هر روز آمریکا رفتار فرعونی دارد و توطئه و دشمنی با اسلام در ذات آمریکا عجین شده است.

وی تاکید کرد: آمریکا امروز در پنجه مقاومت اسلامی اسیر شده و این اسیری از زمان تسخیر لانه جاسوسی رقم خورده  است.

محقق تاریخ یادآور شد: فریاد اولی که ملت ایران بانگ می زند، شعار هیهأت منّاالذله است و فریاد دوم که به واسطه آن با انقلاب خود میثاق می بند شعار مرگ بر آمریکا است.

وی متذکر شد: به برکت انقلاب اسلامی هم نظام سلطه تحقیر شد و هم اینکه تاکید کنیم ما یک لحظه از ارزش های اسلامی کوتاه نخواهیم امد.

قنبری تشریح  کرد: انتظار ملت ایران از دولت اسلامی این است که کم کاری های تاریخی را جبران کند و هرگز به فکر مراوده با آمریکا نباشد، و تبعیض ها را رفع کند، دولت اسلامی بداند مردم تنها ملجأ و پناه مسئولین و اسباب عزت نظام هستند.

در دزدی دریایی نفت ایران ثابت شد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

در دزدی دریایی نفت ایران ثابت شد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha