چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه سيريك

حوزه/ امام جمعه شهرستان شهرستان سیریک گفت: فرهنگ باید از غربت در جامعه در آید و سیاستگذاران و مدیران توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند.

حجت الاسلام  محسن سالاری، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان اظهارداشت: فرهنگ برای هر جامعه ای به منزله خون در رگ های آن است و چنانچه خون در رگ های جامعه بخشکد حیات از بین خواهد رفت، از این رو دشمنان اسلام از همان صدر اسلام تلاش کرده اند که این جنبه را در اسلام تضعیف کنند.

وی افزود: اسلام همواره به فرهنگ عامه توجه خاصی داشته است و نکات صحیح فرهنگی اقوام و ملل مختلف را پذیرفته و بر لزوم تقویت آن ها تاکید کرده است که این مسئله از نکات مثبت اسلام در فتح سرزمین های جدید بود.

امام جمعه سیریک بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود در ابتدای سال ۹۳ فرهنگ را از اقتصاد مهم تر معرفی می کنند و آن را به منزله هوا برای جامعه قلمداد می کنند که این امر نشان از اهمیت بسیار بالای فرهنگ‌ دارد.

حجت‌الاسلام سالاری عنوان کرد: در تمام اقدامات، فعالیت ها، تصمیم گیری ها، پروژه ها و برنامه ها بایست به پیوست فرهنگی مسائل توجه ویژه شود. متاسفانه این روزها شاهد به انزوا رفتن فرهنگ در جامعه هستیم و باید تلاش کنیم فرهنگ از غربت خارج شود و مدیران نیز بیشتر به آن توجه داشته باشند.

وی تاکید کرد: معنویت و اخلاق جزو جداناپذیر فرهنگ ایرانی و اسلامی است و همگان وظیفه دارند برای افزایش زمینه های معنویت و اخلاق در جامعه بکوشند چنانچه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب دستور اکید دارند که باید عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد. 

امام جمعه شهرستان سیریک تصریح کرد: دشمن همواره به دنبال تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی بوده است و با تبلیغات فراوان و تلاش برای وارد کردن مضامین جدید و ضد فرهنگی در این حوزه تلاش کرده است؛ ما هیچ وجه اشتراکی با فرهنگ‌غربی نداریم و از خانواده تا مدرسه و دانشگاه و مراکز اشتغال در جامعه بایستی برای دفاع از سبک زندگی ایرانی و اسلامی تلاش کنند و برنامه هایی در این حوزه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مضامین فرهنگ عامه بایستی احصا شود و شورای فرهنگ عمومی بر اساس آن و چالش ها و فرصت های پیش رو با جدیت پیگیر مسائل و برنامه ریزی باشد و همه دستگاه ها هم بایست نقش خود در این زمینه به خوبی و با حساسیت ویژه ای دنبال کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha