شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس پیشتازی با تاکید بر این که حوزه انقلابی نباید بخشنامه ای کار کند، گفت: حوزه انقلابی در عرصه جهاد علمی و فرهنگی و داشتن روحیه جهادی و خستگی ناپذیری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، عصر امروز در مراسم اختتامیه دوره تربیت مربی بین الملل که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند را شاکر هستیم که توفیق برگزاری اینچنین مراسمی را در سومین حرم اهل بیت(ع) به ما داد، اظهار کرد: از مجموعه مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور قدردانی می کنیم که زحمات بسیاری را کشیدند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس اظهار کرد: بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت حوزه انقلابی با فعالیت های شما عزیزان ارتباط دارد. ایشان فرمودند حوزه علمیه قم باید انقلابی بماند.  این جمله بدان معنا است که حوزه انقلابی است، ولی حضرت آقا شاید خطراتی را نسبت به حوزه انقلابی احساس کردند که این توصیه را فرمودند.

وی با طرح این سؤال که بایسته های حوزه انقلابی چیست؟ عنوان کرد: نخستین بایسته حوزه انقلابی، پایبندی به آرمان های انقلاب و شعار های انقلاب است، نماد ها و شعارهای انقلابی که بیانگر نقشه راه ما است نباید در حوزه ضعیف شود. عدالت طلبی، معنویت گرایی، استقلال خواهی و استکبار ستیزی یکی از بایسته های حوزه انقلابی است.

عضو جامعه روحانیت شیراز به دومین بایسته های حوزه انقلابی اشاره و بیان کرد: برنامه ریزی برای تامین نیازهای نرم افزاری نظام اسلامی است. پس از انقلاب، نظامی مبتنی بر آموزه های دینی که پایه ریزی شده نیاز به یک برنامه ریزی هایی دارد، یکی از نرم افزار های اداره جامعه مدل اقتصادی، نظام تعلیم و تربیت، مسئله پول و تولید است.

وی، اولویت دادن به نیازهای واقعی جامعه را سومین مورد از بایسته های حوزه انقلابی برشمرد و افزود: حوزه انقلابی باید اولویت های جامعه را در نظر بگیرد؛ شاخصه های بعدی پیشتازی در عرصه جهاد علمی و فرهنگی و داشتن روحیه جهادی و خستگی ناپذیری است؛ حوزه انقلابی نباید بخشنامه ای کار کند، بلکه باید به گونه ای کار کند که بهترین فرایند را برای خود برنامه ریزی کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس با بیان اینکه دغدغه مندی نسبت به منویات ولی امر، هفتمین مورد از بایسته های حوزه انقلابی است، اظهار داشت: در شرایط کرونایی عده ای از طلاب با همین دغدغه که فتوای مقام معظم رهبری روی زمین نماند به فعالیت های جهادی پرداختند.

وی مطرح کرد: داشتن نگاه تمدنی، هشتمین مورد از بایسته های حوزه انقلابی است. نگاه حوزه انقلابی منطقه ای و فرقه ای نیست، بلکه یک نگاه تمدنی است؛ مرحوم آیت الله سیدمجتبی لاری یک الگوی موفق در عرصه بین الملل است که الفت هایی را با نگاه تمدنی ایجاد کردند. تلاش در جهت حفظ وحدت ملی و انسجام اسلامی ویژگی بعدی بایسته های حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار، داشتن صبر استراتژیک برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب را یکی دیگر از ویژگی ها و بایسته های حوزه انقلابی برشمرد و تصریح کرد: این ویژگی را نیز مقام معظم رهبری دارند.

وی با بیان اینکه اعتقاد به جایگاه ولایت در همه کنشگری های داخلی و خارجی یکی دیگر از شاخصه ها و بایسته های حوزه انقلابی است، افزود: محور بودن جایگاه ولایت را باید مورد توجه داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha