شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محفل انس با قرآن

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: قرآن برای تمام ابعاد زندگی انسان اعم از فردی و اجتماعی برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی شالی، صبح امروز در مراسم محفل انس با قرآن که با حضور جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین برگزار شد، گفت: تمسک به آیات و معارف قرآنی موثرترین راه برای مقابله با اینگونه اقدامات دشمنان نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بارزترین الگوی حسنه در بین مسلمانان، ائمه اطهار و اهل بیت (ع) هستند که تبلور محبت آنها در قلب های عاشقان قرآنی، از موثرترین روش ها در الگوپذیری مخاطبان قرآنی از سبک و سیره این بزرگواران است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه، عنوان کرد: برای قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی هزینه کنیم و پیش قدم شویم.

وی ادامه داد: اگر همه افراد جامعه در سطح فکر و آگاهی خود از قرآن مجید استفاده کنند و آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود ملاک عمل قرار دهند بسیاری از مشکلات شان در جامعه و زندگی برطرف می‌شود.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: آشنا کردن فرهنگ مردم با قرآن یکی از ضرورت‌های جامعه امروز است و باید از تمامی ظرفیت های در اختیار در این بخش بهره برداری شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین عنوان کرد: با همراهی و مشارکت همه فعالان مساجد، شرایط برای توسعه و توجه بیشتر به آموزه های قرآنی در جامعه فراهم شود.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: کسانی که با قرآن مأنوس هستند، حق را از باطل تشخیص می‌دهند و این کتاب آسمانی، انسان را به زندگی کردن با معیارهای و ارزش‌های انسانی و اسلامی دعوت می‌کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: قرآن برای تمام ابعاد زندگی انسان اعم از زندگی فردی و اجتماعی برنامه ریزی کرده و در گام نخست انسان را از جهت عقلی و بینشی سیراب ساخته و سپس انگیزه های قلبی او را در آن مسیر جهت می دهد تا انسان با تلاش و جهاد در راه خدا به اهداف نهایی نائل آید.

برگزاری محفل انس با قرآن در مدرسه علمیه صالحیه قزوین | موسوی: برای ترویج قرآن هزینه کنیم

انتهای پیام

برگزاری محفل انس با قرآن در مدرسه علمیه صالحیه قزوین | موسوی: برای ترویج قرآن هزینه کنیم

/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha