چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حضرت معصومه(س)

حوزه/ امام جمعه بندرخمیر گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها الگویی بی نظیر برای دختران است و پدر و مادرها می توانند با نگاه به این بانوی مکرمه در تربیت دختران خود به موفقیت برسند از این روز شخصیت بزرگوار حضرت باید در جامعه بیشتر شناخته شود.

حجت‌الاسلام شعیب صالحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه حوزه به مناسبت سالروز وفات شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهارداشت: حضرت معصومه سلام الله علیها یکی از شخصیت های بی مثال تاریخ است و او را می شود در زمره بانوان بزرگ عالم دانست که ادامه نسل وجود نازنین و مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها است.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها در علم و دانش در زمان خود سرآمد همگان بوده است تا جایی که پدر بزرگوارشان امام کاظم علیه السلام پاسخ برخی سؤالات را که از ایشان می شد را به حضرت معصومه(س) واگذار می کردند و این واگذاری از طرف امام معصوم علیه السلام نشان از جایگاه بالای علمی حضرت معصومه سلام الله علیه دارد.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: قطعا یکی از اصلی ترین علت هایی که امروز شهر قم به مرکز علوم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تبدیل شده است و هزاران عالم، عارف، فقیه، اصولی، محدث، فیلسوف و اندیشمند در این شهر تربیت و تحویل جامعه شده است همین حضور شخصیت برجسته علمی یعنی حضرت معصومه سلام الله علیها در این شهر و نگاه مبارک خداوند به واسطه ای این حضور به این شهر است.

وی ادامه داد: بی شک حضرت معصومه سلام الله علیها جزو جدایی ناپذیر هویت شهر قم هستند و به نوعی می توان گفت هویت بخش این شهر به شمار می روند چرا که بسیاری از علمای بزرگ گره های علمی خود را با توسل و حضور در حرم مطهر حضرت باز می کردند. چنانچه در احوالات جناب ملاصدرا نیز به این موضوع اشاره شده است.

امام جمعه بندرخمیر خاطرنشان کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها الگویی بی نظیر برای دختران هستند و پدر و مادرها می توانند با نگاه به این بانوی مکرمه در تربیت دختران خود به موفقیت برسند از این روز شخصیت بزرگوار حضرت باید در جامعه بیشتر شناخته شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha