شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «عیون الاصول» تالیف مرحوم آیت الله محمدتقی برغانی معروف به شهید ثالث به زودی آماده چاپ و انتشار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام رضایی، مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های اسلامی حوزه علمیه البرز با اعلام این خبر گفت: حدود سی نسخه خطی از کتاب شریف عیون الاصول در کتابخانه های مختلف ایران و عراق وجود دارد که پس از تهیه شماری از آنها هم اکنون مراحل تایپ، مقابله و تحقیق آیات و روایات آن به پایان رسیده و در مرحله تحقیق منابع است که امید می رود به حول و قوه الهی تا پایان سال، آماده چاپ و انتشار گردد.

مولف کتاب معروف به شهید ثالث یکی از علمای بزرگ استان و اهل برغان کرج بود که پس از طی تحصیلات خود در شهرهایی نظیر قزوین، قم، کربلا و نجف و استفاده از استادان بزرگی چون شیخ محمّدباقر وحید بهبهانی (م۱۲۰۵ق)، شیخ جعفر کاشف الغطاء(م۱۲۲۸ق)، سیّدعلی طباطبایی اصفهانی معروف به صاحب ریاض (م۱۲۳۱ق) و فرزندش سید محمد مجاهد(م۱۲۴۲ق) به درجه اجتهاد رسید. آن گاه در قزوین سکنی گزید و سرانجام در سال ۱۲۶۳ق به دست طرفداران شیخیه به شهادت رسید.

این طرح به همت محققان حوزه البرز عمدتا با حمایت مالی جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمود مدرسی دام عزه در حال انجام است، که ضمن تقدیر از ایشان، امیدواریم تا پایان مرحله چاپ و نشر این اثر، تداوم یابد.

گفتنی است، مرکز مطالعات حوزه علمیه البرز فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ با تدوین «دانشنامه خانواده» آغاز کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha